Akrep burcunun sembolü karanlık, gizemli ve gölgelerini göstermeyen bir varlık olan akrebin bacaklarını ve kuyruğunu gösterir. Mayaların Ölüm Tanrısı' nın burcu olarak kabul ettikleri Akrep burcu eski çağlardan beri şeytanın uzantısı olarak düşünülür.
Akrep burcu, kimi zaman bir akreple, kimi zaman bir kartal ile, kimi zaman da bir yılan ile temsil edilmiştir.
Büyük ihtimalle bu burcun orjini Fırat vadisinde yaşadığı varsayılan yarı akrep yarı insan olan bir canavardan gelmektedir. İnsan yarısı üst bölgelere yani Dünya' ya, hayvan yarısı ise alt bölgelere yani Hades'e aitti. İlerleyen zamanlarda Kartal bu üst bölgeyle özdeştirilmiş ve insandaki gücü sembolize eder bir hale gelmiştir.
Akrep, Kartal tarafı ile alt bölgelerin dışa vurumlarının üstesinden gelerek, insan tarafın daha güçlenmesine yardımcı olabilir. Akrep, fiziksel dünyayı sembolize eden Boğa' nın zıt burcudur. Ölüme hazırlık yapmak üzere fiziksel dünyadan hep birlikte el ayak çekmeyi ele alır. Boğa nasıl bir yere kadar fiziksel vücuda sahip olmayı ve kendini onunla tanımlamayı sembolize ediyorsa, akrep de insanın ölümün getirdiği önüne geçilmez kaybını kabul etme yeteneğini sembolize eder.
Şayet fiziksel bedene verilen değer abartılmakta ve çok ileri götürülmekte ise kişinin bunu kabul etmesi ve vücudundan uzaklaşması zorlaşacaktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
13. BURÇ
RandomBurçlarla ilgili aradığınız herşey Haftalık burç yorumları Günlük burç yorumları ~~ Ve daha bir çok şeyi öğrenmek istiyorsanız okuyun...