BAŞAK

555 5 0
                                    

Bazı eski zodyaklarda bu burç yere, yüzükoun uzanmış yatan bir bakire ile sembolize edilir ve zodyaktaki tek feminen figürdür. Bir elinde sivri uçlu bir asa tutan bakirenin diğer elinde verimliliğin sembolü olan başak vardır. Antik zamanlardan bu yana tanrıça İsis, İştar, Persephone ile hatta daha sonra Bakire Meryem ile özdeştirilir.
Başak evresinde birey aileye olan bağımlılığından kurtulmak için değerlerini saptama ve seçimlerini yapma aşamasına gelir. Buradaki temel fonksiyon muhakeme yeteneğidir. Muhakeme ederek ayrımına vardığı, özümsediği şeyleri bünyesine entegre edip, kendinden bir parça haline getiren Başak, aileye olan bağımlılığından kurtularak, yaşamını devam ettirebilmek için çalışmak zorundadır. Yani kendini, enerjilerini belli bir alana kanalize ederek tüm detaylarıyla uzmanlaşmak durumundadır. Artık vücut ve ruhun birbirinden ayrılması ve farklılığın anlaşılması söz konusudur. Başak, eğer kendi içinde vücudu-ruhu ile uyum sağlayabilirse sağlığıda iyi olur. Başak da seçilen yiyecekler, giyim, egzersiz, eşlik eden insanlar bile sağlık durumunu etkileyebilir.
Tüm yapılan seçimlerin birbiri ile uyum içinde olması gerekir. Aynı zamanda vücudun ve ruhun bütün oldukları uyumla koordinasyon içinde yaşaması gerektiği benimsenmelidir.

13. BURÇHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin