YAY

448 10 4
                                    

Yay sembolü, üst yarısı insan, alt yarısı at, centaur ve okçudur. Heran çekilmeye hazır gergin bir yay ve ok elinde tutar. Bu dual doğası ile Yay burcu bir atın hızının ve gücünün yanı sıra insanında beyin ve bilgelik potansiyelinide yansıtır.
Uzaklara ulaşmak, özgür eylemler, huzursuzluk ve idealistlik amaçlar tipik Yay özellikleridir. İlk ateş elementi olan Koç, benliğin güven kazanması, ikincisi Aslan benliğin dışa vurumu ve Yay ise benliğin mükkelleştirilmesidir.
Yay bireyin aşkın düzeyde ruhunu kazanmak için bir inisiyasyon işlemi olarak da kabul edilebilen yeniden doğuşunu sembolize eder. Akrepde ki ego, ölüm noktasından sonra birey bir inisiyasyondan geçer, ruhunu tekrardan kazanır. İlkel toplumlarda inisiyasyon çocukluktan ergenliğe geçiş ve ya çocukluğun bireysel yaşantısından kabilenin kollektif yaşantısına geçiş olarak kabul edilir.
Temel karakteristliği, bireyi fiziksel, bedensel gerçeğin ötesine taşıyarak, yaşam anında ölümü deneyimlemesini sağlamak olan inisiyasyonun farklı şekilleri olabilir. Günümüzde psikoloji ve psikoterapi yoluyla, doğum ve ölümün kazandırdıkları, kontrol altındaki şartlarla bireye yaşatılabilir. Kollektif hayata yeniden doğan birey artık Yay burcunun sembolize ettiği dini ve toplumsal kurallara, yasaya, hukuk kurallarına uymak durumundadır.

13. BURÇHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin