Alles rondom mij staat stil en voor die ene seconde kijkt hij me aan, voor de eerste keer voel ik een band met hem en voor de eerste keer ziet hij me staan.
Zou hij denken aan gisteren? Zou hij weten dat ik er bij was?
Na precies twee seconden, kijkt hij weg en loopt richting zijn lokaal, ik keer om en doe hetzelfde. Voor heel even voelde ik me echt gelukkig, ik voelde iets speciaal en ik kan mijn gedachten niet meer afhouden van dit moment.
Tijdens de les Geschiedenis lezen we een gedicht over een god die aan zijn geliefde denkt. Liefde op het eerste gezicht.
DELPHI
De dove:
Ik ben gaan zoeken naar het laaste woord. Het heeft gesproken met uw mondbeweging. Maar ik heb geen ander geluid gehoord dan in de canon van mijn hart
de duizend orgels van geluk en smart.De blinde:
En aangetrokken door het stralend licht, dat bloeide in de afgrond van uw ogen, vielen de mijne dicht uit onvermogen. Maar sedert houdt mijn hand de wacht bij het prisma van da en nacht.Ik dacht meteen aan Alex natuurlijk, het was alsof ze ons beschreven. Hij die met niet ziet staan, en ik die naar hem verlang.
Was Alex hier nu maar, dacht ik.
Al gauw was de les voorbij en zo ook de rest van de dag, alles verliep zoals normaal behalve dat ik deze keer echt met iemand gesproken heb, en niet in de toiletten heb blijven hangen.
Ze lijkt me echt een leuk meisje, ze heet Alice. Ze heeft me terwijl geholpen met fysica waar ik morgen toets van heb. Dit deel had ik dan niet gelogen tegen mam.
We hebben nummers uitgewisseld en zijn op één dag echt close geworden. Natuurlijk heeft ze Alex al opgemerkt en ziet ze hem wel zitten, mijn mond dichthouden was moeilijk maar dit is toch geslaagd. Ik wil niet popelen op een ruzie met een vriendin die ik net ontmoet heb.
Het is het einde van de dag en ik schrijf nog wat neer in mijn dagboek:
"Liefste dagboek,
Vandaag een dag als een geen ander, Alex en ik hebben oogcontact gemaakt! Wel twee seconden lang! Ook heb ik Alice ontmoet, ze is lang, blond en heeft mooie groene ogen. Ze heeft me geholpen met fysica en is gewoon geweldig. Maar waaom val
ik zo op vandaag?"*22u*
Tijd om te slapen, om in een diepe en
lange nachtmerrie te belanden.
JE LEEST
Dark Paradise
FantasyEen meisje met haar lange zwarte lokken, valt voor de gespierde blondharige Alex. Maar wat als haar leven compleet veranderd door hem?