Hoofdstuk 4.

68 10 0
                                    

Hier een foto van Hemera!
-------------------------------------------
In stilte lees ik het briefje aandachtig door, een stuk of 5 keer.

" Πήγα μέσα από αυτό το παιχνίδι που παίζετε, δεν είστε αυτός που λέτε ότι είστε."

" Ik heb door welk spelletje je speelt, je bent niet wie je zegt dat je bent. "

Ik sluit mijn kluisje, en ren naar de les. ( waar ik al een kwartier te laat ben.)

" Waarom bent u te laat mevrouw Penta?"
" Mijn excuses meneer Monbalieu, ik was nog mijn lesmateriaal aan het nemen vanuit mijn kluisje."

Ik ga naast Elena zitten, een goede vriendin waarmee ik op de bus zit. Het briefje valt op de grond, natuurlijk neemt Elena het briefje en begint ze dit te lezen. Tot mijn grote verbazing lukt dit haar niet.

" Waarom is dit grieks, Hemera?"
" Waar heb je het over?", vertel ik haar.
Ze haalt haar scherpe wenkbrauwen op en zegt: " Is dit geen grieks dan? "
"Nee joch, kan je dit dan niet lezen??" , vertel ik geschokt.

Beiden zijn we stil en ik begrijp niet dat ik het als mijn moedertaal kan lezen en Elena als grieks voor haar neus krijgt geschoven, misschien is dit wel één grote grap.

Na de les zie ik Elena op me afstappen, ik weet meteen dat ze over het briefje zal doorvragen.

Uiteindelijk zegt Elena: " Ik begrijp niets van het briefje, maar ik vertrouw je en ik zal niet doorvragen. Dit zijn jou zaken en ik wil niet moeien."

Dark ParadiseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu