Aralyn..Satu nama.. yang memberi maksud indah..
Namun dirinya tidak seindah namanya kerana sikap nakalnya telah menghuru-harakan orang terdekatnya!
Dimana sahaja Aralyn berada, disitulah terjadinya masalah. Bukan masalah kecil, namun masalah besar.
Dengan kata lain, masalah kritikal.
Tuan Arsyad, selaku bapa kepada Aralyn pun sudah hampir pitam melayan karenah anak keduanya itu. Setiap kali dia nasihati, pasti Aralyn akan menjawab!
"Alyn.. kenapa Alyn buat babah macam ni? Kenapa cari pasal dengan golongan dato ni?" Serak sahaja suara Tuan Arsyad ketika ini kerana dia sudah penat menegur anaknya yang tidak semenggah itu.
"Babah nak air? Babah macam kering tekak je?" - Nurul Aralyn.
Sakit kepala bapanya! Jika dipilih antara anak bongsu dan anak keduanya itu, dia lebih memilih menjaga anak bongsunya kerana anak lelakinya itu mudah mendengar teguran.
Tapi Aralyn? Allahu. Mengucap panjang Tuan Arsyad.
Sehinggalah munculnya seorang lelaki berumur 33 tahun yang 'tak sengaja' bertemu Aralyn. Namun perjumpaan mereka agak 'luar biasa' sehingga tercetusnya masalah besar dalam keluarga masing-masing!
"Farez taknak berkahwin dengan dia!" - Ahmad Fahrezzi.
"Lepas dah sedap sentuh anak dara orang, sekarang taknak kahwin? Macam tu?" - Dato Fadhlan.
Kahwin tiba-tiba. Cliche? Tapi tidak bagi pasangan ini kerana perkahwinan mereka seumpama sudah ditakdirkan buat mereka.
Namun, setiap kali bertentang mata, pasti pergaduhan akan berlaku diantara mereka.
"Kau nak buat lagi tak haa?! Nak buat lagi?! Punggung aku mahal tau?!" - Ahmad Fahrezzi.
"Eleh mahal-mahal pun keluar tahi juga! Bukannya keluar emas!" - Nurul Aralyn.
Pening kepala Fahrezzi dibuatnya. Fikirnya mudah menjaga gadis berumur 20 tahun itu, namun tidak sangka pula menjaga Aralyn seumpama menjaga kanak-kanak.
Banyak lagi perkara terjadi selepas mereka bernikah. Dan ia membuatkan Fahrezzi sentiasa mengeluh.
Walaubagaimanapun, bagi Fahrezzi kewujudan seorang perempuan bernama Aralyn telah menceriakan kehidupannya yang agak sunyi sebelum ini.
YOU ARE READING
EBOOK BY TYRASTORY_
RomanceEBOOK TYRASTORY✨ 1) Crazy Aralyn In Love🧚♂️ 2) Playboy Obsession🧚♂️ 3) Poison Love🧚♂️ 4) Mr Zafran🧚♂️ 5) Hannan For Hanim🧚♂️ 6) Fire Of My Heart🧚♂️ 7) Addicted Of Love : Zayeed🧚♂️ 8) Hayyan Love Contract🧚♂️ 9) Sweety Honey🧚🏻 10) T...