~Rasmus~
Juttelen työkavereideni kanssa asioista ja odotan Udun tulevan pois vessasta, jotta voimme jutella työkavereideni kanssa, jos Utu vain haluaa. He nimittäin näyttävät huolestuneilta, kun näkivät Udun aiemmin. Pian Utu tuleekin vessasta ja haluaa kertoa mitä tapahtui. Se on hyvä, koska nyt hänen elämässä on lisää silmäpareja, jotka voivat tarkkailla ympäristöään ja auttaa jos näkevät Utua taas kiusattavan.
Minusta on aivan kamalaa mitä kaikkea hän on joutunut kokemaan jo näin nuorena. Ei 8lk pitäisi joutua pelkäämään kodissaan tulevansa hakatuksi, ra1sktuks1 tai muuten satutetuksi, vieläpä oman isän takia. Eikä lapsen myöskään pitäisi joutua hylätyksi, rajusti koulukiusatuksi tai syrjityksi. Se aiheuttaa elinikäisiä traumoja ja vaikeuttaa haitallisesti tulevaisuuteen myös, kuten Udunkin kohdalla kävi. Ruskahan löysi hänet viime hetkellä, kun hän oli jo päättämässä itse oman elämänsä. Se jos joku kertoo, että kaikki ei ole ollut elämässä hyvin hänellä siihen aikaan. Onneksi Ruska toi hänet meille ja nyt Utu on osa perhettämme, meidän uusi sisaremme. Ja uskon että myös Ruskan tyttöystävä tai ainakin heistä molemmista näkee, että he rakastavat toisiaan, mutta en tiedä ovatko kumpikaan uskaltaneet kuitenkaan myöntää tunteitaan vieläkään toisilleen. Minulle asti ainakaan ei ole kantautunut tietoa, jos he ovatkin vaikka yhdessä.
-
Pääsemme juuri kotiin ja parkkeeran auton samaan riviin muiden kanssa. Udun naamaa koristaa turvonnut nenä, josta verenvuoto on onneksi tyrehtynyt, muutama naarmu ja komea mustelma. Siinä tulee olemaan selittelemistä muille, koska ne ei vaan voi jäädä huomaamatta keneltäkään. Lähdemme sisälle ja suuntaamme olohuoneeseen, jossa äiti on vahtimassa, että Malla, Sander ja Sofie tekevät läksynsä. Miko ja Evelyn leikkivät jotain ja Elisabet nukkuu äidin sylissä, samalla kun äiti selittää jotain matikan asiaa Mallalle. "Rasse, viihtisitkö auttaa Mallaa matikassa? Mä en vaan ymmärrä yhtään näitä tehtäviä ja sä oot aina ollut siinä aineessa hyvä.", äiti pyytää. "Tottakai, mikä tehtävä?", vastaan ja menen Mallan luokse, joka näyttää tehtävän minulle.
"Utu, mitä sulle on käynyt?", äiti kysyy huolissaan. "E-En halua p-puhua siitä n-nyt.", Utu sopertaa ja pakenee tilannetta yläkertaan, luultavasti hänen ja Ruskan huoneeseen. En tiedä saisinko kertoa, mutta kerron silti. "Äiti, sen kiusajaporukka taas kyseessä. Mä näin tilanteen ja sain videolle. Oon huomenna menossa koululle töihin, niin vien videon reksille näytille samalla, et saadaan asia eteenpäin. Vaikka se tapahtuikin koulumatkalla, niin silti. En kerro enempää jos Utu ei halua, mutta asia on hoidossa.", totean. "Kiitos Rasse, et pidät Udusta huolta.", äiti sanoo.
"Tottakai, se kuuluu asiaan. Utu sano mua tänään rakkaaksi isoveljeksi, joten edistystä alkaa tapahtumaan. Se alkaa varmaan pikkuhiljaa tuntea kuuluvansa meidän perheeseen ja kutsua teitäkin äidiksi ja isäksi.", tokaisen. "Ihana kuulla ja voi olla, mutta ei voi tietää. Eikä oo mikään maailmanloppu, vaikka hän ei koskaan sanois meitä vanhemmiksi. Se voi olla vaikeampaa, kun teidän kutsuminen sisaruksiksi.", äiti toteaa. "Totta tuokin. Kutsu tai ei, Utu on jo osa meidän perhettä.", sanon. "Todellakin."
-
Olemme syömässä ja vihdoin myös Utu ja Ruska tulevat alakertaan syömään kanssamme. He näyttävät itkeneiltä ja paljon, voi ei, miksiköhän? En tiedä, enkä aio kysyä. Minulla on aina ollut Ruskan kanssa niin hyvät välit, että luotan hänen tulevan kertomaan, jos kokee haluavansa. Voihan asia liittyä vaan Utun tämänpäiväisen kiusaamiseen tai johonkin mikä ei meille edes kuulu ollenkaan. Saan syötyä ja karkaan yläkertaan omiin oloihini pelamaan, ennen kuin kukaan ehtii määrätä minulle tehtäviä. Väsyttää, joten haluan vähän omaa aikaa tähän väliin. Kiitos ja kuittaus tältä erää.
__________
Sanoja: 538
Kuinka monella täällä on sisaruksia ja millaiset välit teillä niiden kaa on? ❤️
Mulla on 2 pikkusiskoa ja toisen kaa oon tosi läheinen, toisen en ihan niin paljon. Mutta molemmista kuitenkin välitän helvetisti ja vanhimpana haluan suojella kaikelta pahalta ja antaa neuvoja heille.❤️
Ja on mulla elämässä myös tyyppi, joka tuntuu ku isosiskolta, vaikka biologista sukua ei ollakkaan ja on mulle tosi tärkee, koska oon ite perheen vanhin ja aina halunnut isosiskon. ❤️ (Ois sut tähän voinut merkata, mut enpä tehnyt niin siltikään. )😂
YOU ARE READING
Hajalla ja uuden edessä
Romance"Koko tämän astinen elämäni on ollut aivan täyttä paskaa tähän saakka. Olen kokenut monia vaikeita asioita, kuten rajua koulukiusaamista ja ongelmia perheeni kanssa. Olen kokenut paljon pelkoa ja riittämöttämyyttä, sekä itseni vialliseksi. Mutta mit...