SETAHUN KEMUDIAN.10.00am,DI KLIA 2 AIRPORT MALAYSIA.
LAYLEEN HAILURA melihat Ariela sedang berpelukan dan bersalaman dengan keluarganya. Aku hanya melihat kemesraan mereka sekeluarga. Bagiku, ianya sangat menyentuh hati. Teringin juga mempunyai keluarga begitu.... Tapi itu hanya menjadi angan-angan ku saja.
Ariela kini berjalan ke arah kami diikuti oleh kembar lewat 2 minit,kiranya.. adik dialah.
"Bye korang..." kata Ariela sambil memeluk Ariela dan Mia.
Ya, genap setahun, Ariela perlu pergi ke England semula dan genap setahun juga hari best friend kami. Hanya tinggal aku dan Mia sajalah lepas ni.
"Ariela... jaga diri awak baik-baik dekat sana... jangan lupakan kitaorang tahu!" Kata Mia yang sudah mengalir air matanya dan memeluk Ariela erat.
"Ya, I will. Awak pun sama harap awak dengan Azra tu jadilah ya? Tapi kalau dia sakitkan hati awak roger me. Biar saya lambung mamat tu ke marikh." Kata Ariela yakin dan disusuli oleh ketawa halus Mia sambil menidakkan perkara itu. Kemudia Mereka memandangku.
"Alololo~ dia ni merajuk pula. Janganlah merajuk~" kata Ariela kepadaku yang sedang menyilangkan tangan dan memandang tempat lain. Air mataku juga jatuh tidak terseka.
Alven sudah ketawa sedikit tapi pintas disiku oleh Ariela. Kelakuan ku seperti budak kecil yang sombong dengan air mata sudah pasti hodoh sekali.
Ariela memelukku. "Nanti saya bawa banyaaak~ coklat and makanan dari England!" Katanya yang membuat ku teruja. Makanan kut? Siapa je yang tak suka?
"Janji?" Soalku.
"Janji!" Katanya. Mia pula mencelah.
"Saya pun nak!!" Tergelak kami semua.
"Jumpa lagi, tiga tahun akan datang!" Kataku kepada Ariela sebelum dia melambai kepada kami semua dan masuk ke dalam pesawat.
Tatkala itu, Alven datang kepadaku dan berkata.
"Tak sangka kau pun manja jugak? Ingat garang macam harimau memanjang." Katanya sinis sekali.
"Shut up, you!" Dengan mukaku yang hampir berona merah pantas aku menarik Mia ke tempat itu. Sebelum siku ni hinggap dekat perut dia baik aku beredar!
YOU ARE READING
Best Friend Forever
RandomLayleen Hailura- Seorang wanita introvert yang mempunyai masa lalu yang menghantuinya. Kehidupannya yang gelap akan menemui cahaya daripada dua malaikat yang merupakan rakan sebiliknya. Namun... Adakah dua malaikat itu mampu membahagiakannya hingga...