LAYLEEN HAILURA selsai membersihkan diri dan mengucapkan terima kasih kepada mereka berdua.
"Its okay! Beside, it was women problem." Kata perempuan itu tersenyum ikhlas.
"Yeah!" Sahut Mia sambil tersenyum diikuti gelak tawa kami bertiga.
"Guys, lupa nak introduce nama I !" Perempuan itu berdiri dan tunduk sedikit.
"Im Ariela Marina! Call me Ariela." Kata perempuan itu sambil tersenyum.
"Im Layleen Hailura. Again.. thanks for helping me,you too Mia."
"Welcome! Saya pula Lailatul Mia,call me Mia." Senyum bahagia.
"Nice to meet you guys! Okay! Lets celebrate this! As Best Friend Forever!" Kata Ariela dengan terujanya.Mia juga mengiakan dan kelihatan senyuman manisnya.
"Layleen?" Soal Ariela pelik dengan memandang aku yang senyap tiba-tiba.
Mia menarik tanganku dan bersorak gembira dengan ayat yang aku takkan lupa sampai bila-bila.
"We are... Best Friend Forever."
MALAM ni sangat tenang dan sunyi. Kedengaran bunyi dengkur Mia yang sedang tidur. Mungkin penat selepas di paksa oleh ku dan Airela bagi memberitahu siapa lelaki yang bersama dengannya petang tadi.
"Hehehe..." gelak tawa ku menghiasi malam yang gelap ini. Setelah lama ku keseorangan dsn sekarang ku mempunyai tiga orang yang ku sayangi dan ku juga disayangi...
"Amboi? Seronok nampak?" Tersentak ku apabila mendengar suara Ariela yang kini berada di sebelahku di beranda ditemani dengan cahaya bulan yang terang.
"Hehe... eh? Nape awak tk tido lagi?" Soalku pelik.Bukan tadi dia sudah terlentok dengan Mia kah? Kenapa bangun balik?
" Haih~... dengkur kawan kita tu kuat sungguh,terganggu saya nak tidur." Kata Ariela dan tak semena-mena kami tergelak. Mia itu memang kuat berdengkur tapi nanti senyaplah tu.
"Erm... Layleen? Awak kenal tak lelaki yang simbah air dekat awak tadi?" Soalnya. Mungkin Ariela jatuh cinta dengannya? Entahlah.
"Tak kenal.Kenapa, awak kenal ke?" Soal ku selamba.
"Kenal sangat.. dia... twin saya lewat 2 minit." Mahu tercabut jantung aku bila mengetahui lelaki itu adalah twin kepada Ariela!? Sudahlah tadi aku menumbuknya dan hampir menendangnya, nasib Mia menghalang.Apa pula yang aku dengar ni?
"Sebenarnya.. dia twin saya. Saya ada call dia tadi...." belum sempat Ariela menghabiskan kata cepat-cepat aku mencelah.
"Maaf!Maaf sangat! Saya tahu saya salah!Dia cuba tolong saya! Tapi saya pula pergi tumbuk dia! Maaf!! Kataku dengan rasa bersalah teramat.
"Hahaha! Saya tak kesah, tapi ... dia lah. Tak puas hati dengan awak! Tak pasal-pasal kene tumbuk." Kata Ariela sambil ketawa. Haih.. nampaknya kena minta maaflah dekat lelaki tu...
"Oh ya, siapa nama twin awak? Takut dia marah saya lagi kalau saya panggil dia orang pelik." Soal ku.
"Hahaha, nama dia Alven Matheo. Sebenarnya kami dari England. Sebelum ni kami belajar di sana tapi kami perlu ikut keluarga kami ke Malaysia sebab ada business dekat sini." Kata Ariela panjang lebar. Patutlah muka tak nampak macam Melayu. Orang England rupanya.
YOU ARE READING
Best Friend Forever
De TodoLayleen Hailura- Seorang wanita introvert yang mempunyai masa lalu yang menghantuinya. Kehidupannya yang gelap akan menemui cahaya daripada dua malaikat yang merupakan rakan sebiliknya. Namun... Adakah dua malaikat itu mampu membahagiakannya hingga...