LAYLEEN HAILURA mengikuti Alven ke kaunter pengesahan pasport dan kad pengenalan diri dan kemudiannya duduk di bangku penunggu untuk menunggu penerbangan kami ke England.
Aku termenung memikirkan kejadian-kejadian yang berlaku sekarang dan tidak semena-mena, muncul kopi ais latte di sebelah pipiku.
"Nak minum, dari tadi kau tak minum apa-apa pun" ujarnya sambil menghulurkan ais lattle itu dan duduk di sebelah ku.
"Terima kasih." Kata ku lalu menghirup ais latte itu. Baru segar sikit tekak ni. Itulah termenung memanjang.Bila dia pergi beli pun aku tak perasan.
"... Belakang aku lebam sebab kau tumbuk aku hari tu." Katanya selamaba sambil menghirup expressonya. Dan seraya itu aku tersedak dan orang-orang di situ memandang ku.
"Kau ok tak? Apahal sampai tersembur!?" Soal Alven sambil menghulurkan tisu.
Aku cepat mengambil tisu dan mengelap mulutku.
"Maaf... aku terlalu emosi waktu tu." Kataku perlahan
"Aku tahu... tapi kau kene redha. Allah SAW dah aturkan semua ni untuk kau. Allah uji kau sebab Allah sayang kau." Katanya lagi sambil mengusap bahuku perlahan. Aku mengangguk dan menikmati kopi di tanganku.
"Kuat juga tumbukan kau... kau ni belajar Muay Thai ke Bahasa Melayu masa dekat sekolah dulu?" Kata Alven. Selamba itu juga aku siku perutnya kuat.
"Uhuk!! Isy... kau ni... bagi la signal dulu nak siku orang! Lady must act politely." Katanya sambil menahan sakit di perut.
"But when im with you, my politely is gone~" kataku sambil menunjukkan senyuman tak ikhlas.
Aku mengambil minyak gamat dari dalam beg sandang ku dan memandangnya.
"Buka baju kau." Kataku selamba. Alven jelas terkejut beruk sambil cepat-cepat memeluk tubuhnya.
"Apahal pula!? Tu! Minyak gamat tu nak buat apa tu!?" Katanya cemas sambil jari telunjuknya di arahkan kepada botol minyak gamat di tanganku.
"Nak tepek dekat muka hang! Dah cepat! Buka baju tu!" Sudah! Sekali keluar loghat negeri dah ni!
Perlahan dia membuka baju bahagian belakangnya sambil di hala ke arahku. Dan dengan itu juga aku melihat beberapa kesan lebam di belakang badannya. Aku picit kuat pada bahagian itu. Dan dia mengerang kesakitan.
"Aduhh!! Weh! Sakitlah!" Kata Alven tertahan-tahan. Orang sekeliling kami sudah melihat ke arah kami. Ah, lantaklah aku.
"Sorry." Kataku dan menyapu minyak gamat perlahan-lahan di belakanng badannya. Sesudah itu, aku menutup bajunya dan simpan ubat gamat kembali.
"Thanks." Ujarnya dan kami pergi ke dalam pesawat.
YOU ARE READING
Best Friend Forever
De TodoLayleen Hailura- Seorang wanita introvert yang mempunyai masa lalu yang menghantuinya. Kehidupannya yang gelap akan menemui cahaya daripada dua malaikat yang merupakan rakan sebiliknya. Namun... Adakah dua malaikat itu mampu membahagiakannya hingga...