Aku terbangun apabila merasa pipiku ditepuk perlahan.
"Hm?..." Aku yang masih kelihatan mamai.
"Kita dah nak sampai..." Kata Alven perlahan sambil tersenyum.
"Oh... sorry... lama sangat ke aku tidur? Bahu kau pula jadi mangsa." Kataku sambil mengangkat kepala ku kembali.
"Lama sampai air liur basi kau keluar pun kau tak perasan." Kata Alven selamba. Mendengar itu, aku langsung mengelap mulutku macam orang gila.
"Tak ada pun?" Soalku hairan.
"Memanglah tak ada. Yang kau lap mulut kau tu macam orang gila kenapa?" Katanya sambil tertahan - tahan gelaknya. Lantas aku memukulnya kuat.
Alven hanya gelak terbahak-bahak. Dia ni.. kalau aku korek biji mata hazel dia tu! Baru tahu! Kurang asam! Saja je nak prank aku.
"Lagi sejam nak mendarat." Katanya lagi.
"Oh.. okay." Tidak tahu kenapa jantung ni berasa risau terhadap Ariela. Tiba-tiba topi dan pengikat rambutku terlepas dari kepala dan rambut.
"Heh! Apa kau buat ni!? Bagi balik!" Marahku sambil mencapai topi dan pengikat rambut ku.
"I don't like seeing you like a boy. Cuba jadi macam perempuan lain? Pakai pakaian soft-soft." Komennya.
"Isy! Suka hatilah! Bagi balik! Rambut aku dah tak betul dah niii!" Marahku.
"But dear~ i like seeing you without your long ponytail." Katanya lagi sambil mendekatkan wajahnya ke arah ku. Aku mula berona merah dan memandang ke tempat lain. Asudahh! Berdear- dear pula dia nii! Aku mendengar tawa halusnya.
"Dah, sini. Aku tolong ikatkan." Katanya tanpa aku sempat menghalangnya dia sudah memusingkan bahuku dan mula mengikat rambut ku.
"Thanks." Ujarku perlahan. Dia hanya tersenyum"
"Now.. my cap." Kataku sambil menghulurkan tangan untuk mengambil topiku kembali.
"Nope." Katanya sambil memakai topi ku selamba. Dan menjelingku bersama senyuman sinis. Dan aku terus menarik rambutnya dari tepi.
"Ouch! Dear,wait until we reach home and i'll punish you." Katannya lantang sampaikan penumpang lain memandang kami dan bersorak kepada kami sebagai pasangan yang sweet di dalam pesawat tu. Yang sebenarnya dia sengaja nak nampakkan kami berdua ni pasangan yang dah kahwin depan orang ramai!
"Kau ni kannn..." bisikku sambil tayang muka senyum tak ikhlas. Dia hanya senyum sinis.
"Apa? Okay apa, kita bersayang-sayang? Tiba-tiba jadi kenyataan ke suatu hari nanti?" Katanya miang. Hisyyy! Sejak bila pula dia jadi sawan macam ni!!?
"Malas lah aku nak layan! Keep on dreaming!" Kataku sambil membuat rolled eyes.
YOU ARE READING
Best Friend Forever
RandomLayleen Hailura- Seorang wanita introvert yang mempunyai masa lalu yang menghantuinya. Kehidupannya yang gelap akan menemui cahaya daripada dua malaikat yang merupakan rakan sebiliknya. Namun... Adakah dua malaikat itu mampu membahagiakannya hingga...