"Suri!."
Suara garau itu memanggil pembantu rumah. Izre mencari bayang Suri di setiap sudut rumah. Akhirnya, langkahnya terhenti di kitchen island.
"Mana pulak si budak Suri ni?." Bisik Izre di dalam hati.
"SURI!" laung Izre kuat. Bengang pulak bila dipanggil tiada sahutan. Pintu bilik Suri yang masih tertutup dipandang sepi.
Ikutkan hati nak saja dia pecahkan pintu itu, tapi fikirkan Suri itu perempuan jadi dia buang niatnya jauh-jauh.
Dia ingin memanggil lagi sekali, tapi ada suara yang menyapa gegendang telinganya dari belakang.
"Wah, wah, wah cari siapa? buah hati?." Soal Izerica.
Izre memusingkan badannya melihat Izerica yang berambut blonde masih lagi memakai baju tidur bewarna biru muda dan sudah semestinya atas peha.
Tubuh badan kakaknya yang seksi mampu membuat lelaki di luar sana tak terkalih memandang Izerica. Tambah pula, Izerica memiliki warna kulit yang cerah serta bibirnya munggil dan suara yang menggoda.
Izerica ada daya tarikan yang sangat kuat dan tiada seorang pun yang mampu menahan keinginan lelaki mereka untuk meniduri bersama-sama gadis cantik ini. Kecuali Izre. Dia memandang kakaknya dengan pandangan benci.
Sejak mereka kecil lagi mereka berdua memang tidak sebulu. Ada saja nak digaduhkan seperti anjing dengan kucing.
Perangai Izerica yang merasakan dirinya paling bagus dan sempurna. Sebelum lahirnya Izel, Izerica lah yang paling bertakhta di rumah ini. Apa yang diminta semuanya dapat.
Katanya anak sulung perempuan harus mendapatkan perhatian yang lebih dari mommy dan daddy. Dia benci bila mommy dan daddy turutkan juga permintaan merapu kakaknya.
"Maid."
Sejak bila pulak cari buah hati dekat rumah sendiri. Bodoh kakaknya terselah sangat. Ini lah payah kalau permintaan tak ingin pergi ke sekolah diturutkan jugak.
"Why do you want to sleep with her?."
Saja Izerica nak bergaduh dengan adiknya. Perempuan mana yang takkan jatuh hati dengan ketampanan Izre.
"I want breakfast."
"Breakfast in bed?."
"Can you shut your freaking mouth?!."
Panas hati dia bila Izerica menuduh dia bukan-bukan. Dia tak sanggup nak tidur dengan mana-mana perempuan yang jijik seperti Izerica. Suri tak semurah itu.
"Calm down, kitty." Ujar Izerica. Seronok dia menyakat Izre. Bukan selalu dia berjumpa dengan adiknya sorang ni.
Izre keluar siang balik malam. Itu pun kalau balik. Dia keluar malam balik siang. Cuma malam tadi saja dia balik ke rumah jadi pagi ni boleh lah berjumpa dengan Izre.
"Hey, hey, what's wrong here?!. Izre, Izerica!" tegur Puan Sri Eliz. Pagi-pagi lagi anak-anaknya memekak. Dia berjalan ke arah dua adik beradik itu.
"Izre want breakfast" ujar Izerica sambil dia membawa kedua-dua tangannya bersilang ke dada yang menonjol.
"Where's our maid?" tanya Izre. Elok tengahari semalam dia nampak kelibat Suri di dalam rumah tiba-tiba hari ni langsung tak nampak bayang.
"She's resigned." Bohong Puan Sri Eliz.
"Pardon?." Izerica mengeluh di sebelah, matanya dijulingkan ke atas.
"She quit, idiot!."
Izre menjeling kakaknya. Sibuk betul. Izerica membalas balik jelingan Izre. Dia cuma tolong jawabkan semula bagi pihak mommy.
YOU ARE READING
DESIRAN RINDU
RomanceTerkurung seakan burung di dalam sangkar. Ingin bebas berterbangan di luar. Muslihat orang tua menjadi penghalang dia ingin melebarkan sayapnya. Detik yang di nanti sepanjang tahun, berubah dengan sekelip mata. Sangkar yang pernah menjadi tempat kur...