Bab 5

10 3 0
                                    

Bunyi ketukan pintu membuatkan Mr.Rowan mengeluh. Dia meleraikan pelukan Izel dan berlalu pergi ke arah pintu.

Pintu dibuka, wajah sejuk beku Izre jelas kelihatan. Izel membetulkan dressnya yang terselak sedikit.

"Can I meet my sister?. Just a minute." Izre memandang tajam muka kerepot Mr. Rowan. Tiada sikit pun senyuman di wajahnya.

"C'mon Izre, I just wanna.."

"I.Want.To.Talk.To.My.Sister." Satu persatu ayat yang keluar dari mulut Izre. Mukanya berubah bengis.

Mr. Rowan mengangkat kedua-dua belah tangan tanda mengalah. Dia memberi isyarat kepada gadis itu, Izel berlari memeluk abangnya.

"Don't take too long; I want her." Tak habis lagi dia mahu bermanja dengan Izel.

Izel berselindung di belakang Izre. Dalam hatinya berasa lega bila Izre yang datang. Tapi bagaimana abangnya tahu dia ada dalam bilik ini?.

"Don't worry, I will give her to you." Kemejanya digenggam kuat oleh Izel, enggan dilepaskan. Muka Izel berubah resah. Dia tak mahu masuk ke dalam bilik ini semula.

"Or never." Izre memberi tumbukan padu di wajah tua Mr. Rowan. Terjolopok jatuh lelaki tua itu ke lantai.

Tangan Izel naik menutup mulutnya yang terbuka luas. Sungguh dia tak percaya, Izre berani menumbuk orang tua.

Izre cepat menarik tangan Izel pergi dari situ. Mereka harus pergi ke bilik hujung yang terbuka luas pintunya dengan segera.

"Did he do anything to you?." Izre risau keadaan adiknya sekarang.

"No."

"Then, why are you crying?." Izel kehilangan kata. Tak ada gunanya kalau dia menipu Izre.

"Izre why we are running?." Izel menoleh kebelakang melihat tiada siapa yang mengejar mereka. Kemungkinan besar, Mr. Rowan pengsan akibat ditumbuk Izre tadi.

"Why you want to meet that asshole again?!." Boleh pulak adik dia tanya soalan tak bijak. Mesti lah nak lari dari setan yang baru keluar neraka itu.

Izre membawa Izel masuk ke dalam satu bilik yang sudah terbuka luas pintunya. Pintu dikunci sesudah mereka berdua memboloskan diri masuk ke dalam.

"Here, Izel!" arah Izre. Izel tercungap-cungap mencari nafas. Izre menolak sliding window itu ke tepi, tingkap bilik ini menghala terus ke kawasan bukit.

----------------------------------------------------------

Hidung yang berdarah dilap menggunakan tangan. Tombol pintu itu dicapai untuk berdiri semula. Dia perlu cepat mencari Izre untuk pulangkan haknya. Izel adalah haknya.

Kakinya yang menuruni anak tangga sambil bathrobe putih dibersihkan. Majlis masih berjalan seperti biasa. Belum sempat anak tangga terakhir dijejak, Tan Sri Imre sudah pun menghampirinya.

"Have fun?" tanya Tan Sri Imre sambil dia menyilangkan kedua-dua belah tangannya ke dada. Mr. Rowan menarik lengan Tan Sri Imre jauh dari tetamu.

"Where is she?." Mr. Rowan perlahankan suaranya supaya tiada sesiapa yang dengar perbualan mereka berdua. Berkerut dahi Tan Sri Imre dengar soalan yang baru keluar dari mulut lelaki tua ini.

"What do you mean?." Baru 20 minit yang lepas isterinya kata, Izel sudah naik ke bilik. Dia tak faham apa yang sudah terjadi.

"What happens?" tiba-tiba Puan Sri Eliz mencelah. Dia perasan Mr. Rowan turun dari tingkat atas dengan gayanya seperti marah. Dia dapat agak ini mesti tentang Izel.

DESIRAN RINDUWhere stories live. Discover now