- Segíthetek valamiben? - vettem formálisra a figurát, mivel semmit nem tudtam azzal kezdeni, hogy a nagyszüleim, akiket egyébként több, mint öt éve nem láttam, előttünk ácsorognak. Hallani hallottam felőlük azokon a kellemetlen háromperces beszélgetéseken, amikkel megajándékoztak a születésnapomon és karácsonykor, meg nyilván Dorinától, aki szerintem mentálisan nem épp, mivel nemcsak kibírja, de szereti is tartani a kapcsolatot a családunk elviselhetetlen részével. Ide tartoztak többek között az apai nagyszüleim is és hát mondani, hogy az alma nem esett messze a fájától, mert Balla Nándornak egy az egyben ugyanolyan a mentalitása és stílusa, mint a szüleinek. - Mert ha a fiatokat keresitek, nagyon rossz helyen teszitek - tettem hozzá gyorsan, elvégre mi másért jöttek volna hozzánk.- Tudjuk - felelte ridegen a nagyanyám, akinek csak sütött a szeméből a rosszallás, egyfelől, ahogyan beszéltem velük és nem ugráltam őket körbe, mint a nővérem, másfelől gondolom a kukásszettem miatt, tekintve, hogy ők szerintem az Operába készültek a formális viseletük miatt. Pedig ha látták volna, hogy negyed órával ezelőtt még Gergő pólójában és egy picsanadrágban mászkáltam, lehet infarktust is kaptak volna.
- Ééés...? - húztam el a szót, hátha veszik a lapot és megosztják velem is, hogy mégis mi a francért akarják megkeseríteni az életemet, de az arcukből ítélve nem nagyon akarták ezt a szándékukat megosztani velem.
- Esetleg bemehetnénk? - biccentett nagyapám az ajtó felé.
- Ide? - mutattam a hátam felé.
- Hova máshova? - ajándékozott meg nagyanyám egy lesajnáló pillantással.
- Felőlem - álltam félre, hogy el tudjanak tőlem férni. - De én nemsokára megyek el itthonról... - ugrott be azonnal, hogy ki kell mentenem magamat a helyzetből. Inkább bemegyek az egyetemre és csak ténfergek, pluszba elviselem Rádayt, mert ha a két rossz közül kellene választanom, akkor inkább a kevésbé rosszat válaszatom. Főleg, hogy azt kezelni is tudom valamennyire.
- Remélem azért megfésülködsz legalább előtte - tett nagyanyám egy célzást azonnal, ahogyan becsuktam magunk mögött a kapunkat.
- Így terveztem menni pedig - válaszoltam hasonló stílusban, mint ő, miközben az orromat megcsapta a Chanel parfümje, amitől azonnal görcs keletkezett a gyomromba az emlékek miatt. Hiába voltam viszonylag kedvesebbek velem, mint az apám, mégis annyi megjegyzéssel és kritikával illettek, hogy a sok rossz elnyomta a jókat, amik nemcsak elhalványultak, hanem törlődtek is a fedélzeti komputerben.
- Anyád már úton van, úgyhogy nem fogsz elkésni sehonnan, emiatt nem kell aggódnod - igyekezett megnyugtatni nagyapám, ami valóban hatott, mert akkor legalább valakinek volt tudomása a látogatásukról, ha már nekem nem.
- Nem értem, hogy miért költöztetek ilyen messzire, hogyha anyádnak már van egy háza - fintorgott nagyanyám, ahogyan a tuják állapotát mérte fel. Gondolom annyiban nem nyerte el a tetszését, hogy nem voltak különleges formára vágva, mint náluk. Mindig is ijesztő volt a szerintük "ugrató ló" alakú kreálmány, ami inkább egy gilisztára hajazott. - Egyszerűen el tudnátok férni még úgy is, hogy Nándi is veletek lenne egy darabig.
- Inkább aludnék az utcán egy padon - mormogtam az orrom alatt, ügyelve arra, nehogy megértsék. Már csak az hiányozna nekem, hogy az apámmal legyen egy fedél alatt.
- Tessék?! - kapta fel a vizet azonnal, ahogyan észlelte, hogy jött tőlem válasz, csak éppenséggel nem tudta értelmezni. - Nem hadarsz, nem maszatolsz.
- Miért is nem? - szaladt össze a szemöldököm, mert nem igazán vált számomra világossá, hogy honnan jött nekik ez a hirtelen nevelési szándék.
YOU ARE READING
Etalon
Teen FictionValami közös van Gerdában és Gergőben? Minden és semmi. Rékasi Gergő célkitűzései között szerepelt, hogy szimplán csak élvezi az egyetemista élveit és kihasználja az összes lehetőséget, ami az útjába kerül. Erre pedig minden esélye meg is volt, mive...