Norren buka baju Sherin. Bajunya adalah baju jenis jubah lipat macam kimono namun dengan hiasan bunga di sekeliling menjadikannya baju tradisional untuk Seloka. Dengan geram Norren hisap puting dia. Sherin terus usap kepala Norren dan bersandar ke belakang.
Sebenarnya dia layan Norren ni macam anak sendiri je. Hisap puting macam bayi. Tapi disebabkan Norren ni terlebih nakal, kadang-kadang dia terima je bila Norren mahu pergi lebib jauh.
Kaum diraja Tahun 1879 memang nakal dan lebih matang. Umur 12 Tahun dah boleh berkahwin. Norren seluk tangannya lebih dalam dan gosok pantat tembam Sherin. "...saya benci perempuan tu."
"Perempuan mana, Tuanku?"
"Apa entah nama dia. Yang jaga saya masa saya sakit."
"Ouh. Dia tu memang garang sikit tapi dia bagus. Dia selamatkan nyawa Tuanku."
"I don't like her. Dia tampar saya."
"Tapi saya dengar Tuanku yang mahu cabul dia."
"Itu tugas dia! Berani betul dia melawan saya!"
Sherin hanya mendiamkan diri. Norren menempel ke dadanya dan jarinya diseluk kedalam pantat Sherin. "Awak dah tak rasa sedap kan?"
"...jari Tuanku agak kecil. Hanya rasa hujung-hujung."
"Jadi boleh saya jilat?"
"I'm afraid that might cause a problem."
"It won't."
"Tuanku..."
"Nak lawan saya?" Norren cekik leher Sherin. Nak taknak Sherin menurut. Dia baring diatas tilam dan kangkang kakinya. Norren terus masuk kedalam kain dan mula menjilat pantat Sherin. Barulah Sherin rasa.
Sampai badannya terangkat dek jilatan Norren.
**********
"AHNH!"Langkah Nana terhenti. Dia yang sedang membawa makanan untuk Puteri Haya berhenti dihadapan sebuah bilik. Dia terdengar bunyi orang menjerit. Mungkin hanya bunyi orang mendesah namun dia masih terhenti bila sebab tiba-tiba senyap.
"TOLONG!"
Nana terus letak makanan atas lantai dan masuk kedalam. Dia melihat seorang lelaki yang tangannya melecur teruk. Air rebusan habis jatuh ke lantai. Nana tarik tangan lelaki itu ke sinki lalu dibasuh dibawah air yang mengalir.
"Sakit..."
"I know, tahan."
"Kakna, sakit..." Lelaki ini baru belasan tahun. Afdhal jika dia agak manja. Nana basuh tangannya selama 20 minit lamanya. Sampai dia tak jadi menangis sebab penat di kaki.
Selesai basuh, Nana tarik dia untuk duduk. Nana keluarkan satu cream dari dalam poket kainnya dan disapu perlahan pada bahagian tangannya yang melecur. "This will cool down a little bit."
"Huh..."
"Lepasni kita ke dukun ya?"
"Okay."
Nana buka kain lipat pada pinggangnya lalu dibalut pada tangan dia. Setelah dibalut kemas, Nana tarik dia bangun dan bawa dia keluar. "Bawa dia ke bilik rawatan. Suruh dukun bagi dia rehat dan rawat."
"Baik, Kakna."
"...another life saved." Ujar Lihana dari tepi. Pakaiannya tebal dan lebar. Jadi dia selalu tutup mulut dengan lengan bajunya menampakkan elegan dia.
"Just a quick response. Izinkan saya." Nana angkat semula makanannya namun Lihana menghalang laluannya.
"Berminat tak nak jadi dukun?"
"Tak. Saya nak jaga Puteri Haya."
"Apa kata kalau jadi dukun sambil jaga Puteri Haya?"
"That would be a great offer but thank you. I don't wanna take a risk."
"Really?" Lihana beralih ketepi bila Nana mahu guna laluan lain. Dia tidak mahu Nana lepas langsung. "You saved Norren's life. I should give you a big reward. How about my wife?"
Berkerut dahi Nana. "Tuanku, if I may. Puteri Haya mesti dah lapar sangat sekarang ni."
"Not 'till you accept my offer. Jadi dukun, jadi dayang dan jadi food tester."
"Food tester?"
"Yup."
Mata Nana bersinar. Dia tahu jadi food tester boleh mati tapi itulah impian dia. Jadi food tester! Tahu tak jadi food tester ni boleh kenyang? Dia cuma kena rasa makanan tu je. Bukan setakat rasa malah boleh makan sampai habis!
"Berminat?" Tanya Lihana lagi. Dia tersenyum bila nampak muka Nana berubah. Comel.
"Saya berminat."
"Then... we'll make a big event for you. Jemput Mantan Raja Ishan." Pesan Lihana. Pembantu disebelah terus angguk kepala. Tersenyum-senyum Nana bila ditawarkan jadi food tester. Baginya itu satu tawaran yang hebat!
"May I ask you one more question?"
"Yes, Tuanku?"
"You tak berminat dengan seks ke?"
YOU ARE READING
Apothecary Diary |C
RomansaNana Irdina hanyalah seorang dayang istana bagi Tengku Puteri Diraja Seloka Haya Christiane Jowy. Namun disebabkan dia telah menyelamatkan nyawa Tengku Puteri Diraja Seloka Norren Christiane Jowy dia telah diangkat sebagai dukun paling atas didalam...