AIREEN ANDIKA | 09

443 29 6
                                    

"Abang."

"Apa maksud ayah Aireen tadi?" Soal Andika datar. Langsung tidak memandang ke arah Aireen.

Aireen diam. Langsung tidak menjawab soalan dari suaminya itu. Hanya merenung jalan raya di hadapan.

"Abang tanya ni, jawab Aireen!" Keras suara Andika membuatkan Aireen terus menunduk. Kepala digeleng lemah.

"Tak..tak ada apa." Jawab Aireen tersekat-sekat. Jari mencengkam kuat skirt yang dipakainya, menghilangkan rasa takut.

"Tak ada apa?"

"Beli barang, jual badan, layan pelanggan? Apa semua tu Aireen! Aireen sembunyikan apa dari abang? Dari semua orang?!" Jerit Andika kuat. Kereta diberhentikan diseberang jalan.

Aireen meneguk perlahan liurnya. Tangan Andika yang mencengkam kuat stereng kereta dipandang takut.

"Jujur dengan abang, Aireen. Aireen ada sembunyikan apa-apa kan dari kami semua?" Suara Andika berubah kendur. Dia menoleh menatap Aireen yang masih menunduk.

"Aireen Safiyya!" Terhinjut bahu Aireen apabila dijerkah kuat oleh Andika. Air matanya juga semakin laju turun akibat terlalu takut.

Ini bukan Andika yang dia kenal.

Atau ini perangai sebenar Raden Andika?

"A..Aireen minta maaf." Andika mengeluh. Kepala digeleng sebelum menatap tajam wajah gadis itu.

"Bukan itu yang abang nak dengar." Andika merapatkan wajahnya dengan wajah Aireen. Tangan naik mencengkam lembut dagu itu sebelum didongakkan memandang dirinya.

"Barang yang ayah Aireen cakap tu dadah kan?" Mata berair Aireen menikam lama mata milik Andika. Liur ditelan sebelum kepala dijatuhkan sekali.

Andika angguk tanda faham.

"Dan ibu?" Soalnya lagi dan kali ini mampu membuatkan si isteri mengalirkan air matanya kembali.

"Pelacur." Bisik Aireen. Andika yang mendengar itu terus tergelak perlahan sebelum mukanya berubah ketat.

"So apa yang jadi antara kita ni dah dirancang lah?" Aireen laju geleng mendengar tuduhan itu. Tangan Andika ditarik lalu digenggam kuat.

"Demi Allah, Aireen tak tahu apa-apa pasal tu. Aireen tak tahu siapa yang perangkap kita. Abang, tolong percayakan Aireen." Bersungguh Aireen berkata, cuba untuk membuat lelaki itu percaya.

"Aireen minta maaf sebab tak jujur." Andika melihat datar wajah Aireen. Tangan yang berada di dalam genggaman gadis itu ditarik kasar.

"Abang." Andika buat tidak endah. Dia membetulkan duduk sebelum memulakan kembali pemanduannya.

Aireen disebelah hanya diam. Mata menatap lama wajah Andika sebelum dia mengalihkan pandangan ke arah lain.

'Aireen minta maaf.'

'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Cinta Kiriman Tuhan Where stories live. Discover now