Chapter 1

223 16 0
                                    

Di tengah sungai~
Aduhhh...... Sakitnya kepala aku. Eh, kita kita kat mana nih? Tanya Ying, yang baru sadar. "Ha! Kita kat tengah sungai, aku dah selamatkan korang dengan kuasa aku." balas Duri. (Kusingkat aja ya?)

"Waahh cayalah Duri." Puji Ying. "Hebat kan, Solar?" Ejek Duri. "Hmph." Balas Solar malas sambil makan buah yg author gk tau namanya.

"Aduh! Tajamnya sampan ni." Ucap Ying kesakitan karna tertusuk duri. "Entahnya, tak boleh buat sampan biasa ke?" Protes Solar. "Eh nama pun duri. Hihi. Kau tu apa boleh buat" Ejek Duri. "Aku boleh tembak kau kalau aku nak." Balas Solar tak mau kalah. "Haih, kenapa la aku sangkut dengan diorang dua ni?" Pasrah Ying.

Saat Ying mengecek jam tangannya, ia melihat bahwa power sphera tersebut tidak jauh dari mereka. "Oh! Kalau ikut sungai ni, kita akan sampai betul betul ke lokasi Pasubot." Jelas Ying.

"Ha bagus la macam tu! Kita boleh hubungi yang lain dan jumpa kat situ je." Ucap Duri. "Tak dapat. Aku cuba hubungi diorang tapi tak berbalas." Sambung Solar.

"Takpe, cuba je lagi sampai dapat." Balas Ying. "Hmm..." Gumam Solar sambil melihat jamnya. Tiba tiba Solar pun merasa bahwa ada yang memperhatikan mereka dari arah semak² di pinggir sungai. "Macam ada yang intai je." Gumam Solar. "Mungkin perasaanku je kot." Gumam Solar.

"Fiuuhhh..... Untung gak ketahuan, tapi kok dia juga ada kuasa elemental ya? Hmm.... " Ucap seseorang, siapa lagi, kalo bukan (name).

Di sisi lain~
"Aku rasa kita dah sampai kampung mereka." Tebak Hali. Setelah berjalan lagi beberapa saat. "Eh? Kenapa diorang bawa kita ke meja makan tu?" Bingung Hali.

"Dey untuk apa lagi? Untuk makan kita la!" Jawab Gopal. "Tak kot" Tebak Yaya. "Kalau diorang nak makan kita, mesti diorang masak kita dahulu." Sambung Yaya. "Jangan la bagi diorang idea!!! " Geram Gopal." Baja baja baja baja" Seru orang baja tersebut. "Waaahhh!!!" Panik Gopal.

Ting~!
"Eh? Buah?" Heran Hali. "Aku rasa dia suruh kita makan ni..." Tebak Yaya. "Kenapa diorang bagi kita makan?" Tanya Hali sambil disuapi buah oleh para baja. "Nyammmm... Entah, rezeki jangan ditolak. Makan, makan!" Jawab Gopal dengan tidak ada sopan santunnya.

"Ingatkan, diorang nak makan kita." Pikir Yaya. "Makan korang? Hahahaha!" Jawab Adudu. "Eh? Itu suara..." Hali pun merasa familiar dengan suara itu. "Adu du!!!" Seru Hali.

"Apa benda yang korang merepek nih? Puak baja ni bukan makan orang." Jelas Adu du. "Ha'ah, mereka ni makan sayur dan buah buahan je!" Sambung Probe.

"Apa kau buat kat sini ha Adu du?!" Tanya Hali. "Aku datang sini untuk dua benda." Jawab Adu du. "Pertama, untuk rampas benih oakuat dari kau! Probe!" Perintah Adu du. "Baik incik bos! Minta maaf." Ijin Probe. "Eh! Eh! Apa kau buat ni?" Tanya Hali.

Setelah mendapatkan benih tersebut, Probe pun menyerahkannya kepada Adu du. "Ini dia benih oakuat incik bos." Ucap Probe. "Terima kasih Probe." Balas Adu du.

"Dan yang kedua, untuk curi power sphera Pasubot dan gunakannya dengan benih ini." Ucap Adu du.

"Dengar kata oakuat ni boleh mengeluarkan kuasa terpendam kan? Hehehe." Tanya Adu du memastikan. "Kau tahu?" Tanya Hali. "Muahaha iya! Aku dah tahu rancangan kau untuk dapatkan kuasa elemental tahap ketiga." Jelas Adu du.

"Tapi aku nak makan buah tu sendiri untuk keluarkan kuasa terpendam aku!" Sambung Adu du. "Kuasa terpendam kau apa? Jadi tinggi?!" Tanya Gopal. "Ish jangan cakap kasar dengan ketua baja kita." Larang Probe sambil menampar muka Gopal.

"Ketua baja! Ketua baja! Ketua baja!" Seru orang orang baja. "Ketua baja? Apa maksud semua ini?" Bingung Yaya.





Segini dulu yak? Ngomong² aku ini pake referensi Boboiboy yang versi komik ya, jadi kalo ada adegan yang gk ada dianimasi, berarti itu ikut komik ya 😁🙏🏻. Jangan lupa vote dan komen ya? 😆

Painful Memories (Boboiboy galaxy musim 2 x reader) Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang