Jangan lupa vote nya 😄
Belum lepas dari badai, tiba-tiba ada kapal angkasa yang ikut mengejar dari belakang.
"Kejap! Ada dua kapal sedang menghampiri dari belakang!" Ucap Fang memperingati. "Kapal peronda!" Panik Kuputeri.
"Tak mungkin! Mereka tak sepatutnya ada kat sini!" Ucap Maripos menyangkal. "Pegang kuat-kuat! Aku akan coba lepaskan diri dalam awan ribut ni!" Perintah Maripos.
Semuanya pun berpegangan dengan barang di sekitarnya. Tiba-tiba kapal yan dinaiki oleh Boboiboy dkk pun mulai ditembaki dari belakang. Namun semua tembakan itu pun meleset.
"Tembak diorang balik!!" Panik Gopal. "Kapal ni kapal pengangkut penumpang, bukan kapal perang. Kita tak ada senjata untuk pertahankan diri." Jelas Maripos.
"Mampus, mereka masih ngikutin kita." Ucap (name) memperingati. "Heh! Mereka belum kenal lagi Maripos, juruterbang terhandal di Windara." Ucap Maripos.
Saat Maripos melihat celah di balik awan mendung itu, ia langsung melesat dan berhasil melewati badai tersebut.
Sedangkan kapal angkasa yang tadi mengejar justru tersambar oleh petir.
"Berjaya!" Ucap Duo Y saat mengetahui kapal angkasa yang ikut mengejar tersambar petir.
"Tengok tu! Cahaya matahari!" Tunjuk Boboiboy. "Heh, semuanya selamat." Lega Maripos.
"Fuh, rugi betul Qually tak ikut kita kali ni." Ucap Gopal. "Tok Kasa dah mintak Qually hantarkan dia balik Quabaq, kan?" Tanya Yaya. "Ya bener, tadi sebelum kita berangkat dia bilang ke aku mau ke Quabaq." Balas (name).
"Kau ni. Berenggang kejap dengan si Qually tu pun tak boleh." Keluh Fang. "Eleh, jeles la tu. Nak jadi BFF aku juga keee?" Tanya Gopal. "Tak hingin!" Balas Fang kesal.
Tiba-tiba monitor tersebut pun berbunyi seperti eror. "Kzztt". (gitulah bunyinya :v) dan terlihat seekor lalat raksasa/alien. (awokawok 🤣)
"Marsyal Maripos! Dah lama kita tak berjumpa! Hihihi~ terkejut? Mata-mata aku sentiasa memperhatikan pergerakan kau. Dan aku juga tahu ada tetamu istimewa dalam kapal kapal kau sekarang." Terang lalat tersebut.
"Buset, ada lalat segede gaban cuy." Ucap (name). "Eh, ha ah la." Balas Ying yang mendengarnya.
"Kau ni siapa?" Tanya Boboiboy. "Oh, izinkan aku memperkenalkan diri. Aku Muskida, penasihat kepada tuanku Maharaja Reramos, pembawa cokmar cahaya dan penakluk Windara yang agung." Ucap Muskida memperkenalkan diri.
KAMU SEDANG MEMBACA
Painful Memories (Boboiboy galaxy musim 2 x reader)
Fanfiction❕jangan plagiat❕ ❕cerita hasil pemikiran sendiri❕ ❕bahasa campur (Indo-Malay)❕ ❕menggunakan alur dari komik❕ Boboiboy dkk hanya milik ©monsta saya hanya meminjam 🙏🏻 Jadwal Update : 1 minggu sekali, antara Senin atau Jum'at Yang penasaran langsung...