Chapter 9

101 8 15
                                    

Jangan lupa vote nya 😄


Pangkalan rahsia kumpulan penetang~

Terlihat Maripos dan rombongannya berhasil ke tempat tujuan mereka dengan selamat.

"Selamat datang ke markas kami, tempat berkumpulnya rakyat Windara yang menentang pemerintahan Reramos." ucap Maripos memperkenalkan.

"Woooo~ luas betul gua ni~" ucap Gopal kagum. "Aku nak tunjukkan pada korang tempat ni, tapi kita dah takde masa." ucap Maripos.

"Kita cuma perlu tunggu Boboiboy dan yang lain sampai je." ucap Yaya.

"Cuba hubungi Boboiboy, dan tanya di mana lokasi mereka." ucap Maripos. "Dah cuba, tapi tak dapat." Balas Ying.

"Entah-entah, diorang dalam masalah tak?" tanya Gopal yang membuat Yaya yang lain ikutan khawatir.

"Cuba hubungi lagi, Reramos dah tau yang tuanku Kuputeri dah kembali, kita perlu rancangan selanjutnya dengan segera." perintah Maripos.

Kawasan pegunungan Windara~

"Yaya, korang semua kat mana? Kalau kau dengar, hantar lokasi korang segera. Ying, Gopal! Korang kat mana?!" Fang berusaha untuk menghubungi yang lain namun sepertinya tidak ada sinyal. :v

"Sudah la tu, Fang. Isyarat kita terlalu lemah." Ucap Boboiboy yang sudah keluar dari pod, dan disusul oleh (name).

"Pod kita kayaknya rusak waktu serangan tadi, dan udah ganggu sistem navigasi." terang (name) yang tadi sudah memeriksa pod tersebut.

"Kita kena cari jalan lain untuk hubungi Maripos dan maklumkan yang tuanku dah ditangkap musuh." ucap Boboiboy terlihat sedikit kecewa, yang membuat (name) merasa iba. :v

(name) melihat keadaan sekitar, dan melihat dari arah jauh terdapat asap seperti tungku perapian.

"Boboiboy, Fang, lihat tu! Mungkin ada orang yang tinggal di sana." ucap (name) sembari menunjuk ke arah asap tersebut.

"Wah, kita boleh mintak bantuan, dan..." belum selesai Fang berbicara, tiba-tiba terpotong oleh suara perut Boboiboy.

"Dan mintak makanan sekali. Dari bumi aku tak makan lagi ni~ huhuhu~" ucap Boboiboy malu-malu.

'Ih gila! Gemes banget sih kamu malu-malu gitu!' demikianlah isi kepala (name) yang melihat Boboiboy malu-malu. :v

"Ish kau ni. Tengok macam aku. Masih bertenaga dan langsung tak lapar." ucap Fang sombong. Namun akhirnya perut Fang ikutan berbunyi. :v

"Hmmm. Ye la tu~" ucap Boboiboy menggoda Fang. "Apalah dia, apalah." tambah (name) yang lama-lama ikutan emosi 😊

"Heleh. Macam kau tak lapar je." ucap Fang membela diri. "Gak tuh, kan aku dah makan roti kemasan waktu di kapal angkasa lagi kejar-kejaran tadi. Hehehe~" balas (name) yang membuat mereka langsung berekspresi datar.

Setelah berjalan beberapa lama, akhirnya mereka sampai ke perkampungan tersebut.

"Macam takde orang je..." ucap Boboiboy melihat sekeliling. "Hmm!" Boboiboy pun melihat sumber asap tadi.

Painful Memories (Boboiboy galaxy musim 2 x reader) Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang