Jangan lupa vote nya
___________________
"Serangan gerudi taufan!" Seketika bayangan yang ada di sekitarnya yang terkena serangan pun berubah menjadi kupu kupu.Namun bayangan Maripos yang lain pun menyerang dan langsung dihalang oleh Taufan.
"Lontaran cakera udara!!" Walaupun bayangan Maripos sudah berkurang, namun masih ada banyak yang tersisa.
"Ergh... Aku perlu cari sasaran yang sebenar!" Pikir Taufan. "Itu saja ke yang kau mampu, Boboiboy? Giliran aku pulak!" Maripos dan bayangan nya pun terus menerus menyerang Taufan.
Taufan yang terkena pukul terus menerus pun akhirnya membuat semacam ledakan angin(?) yang membuat Maripos dan bayangannya terpental.
Taufan pun langsung terbang melesat ke atas, dan saat sudah di atas. "Sambaran vorteks berganda." Seketika semua bayangan Maripos pun lenyap tak tersisa.
Taufan yang sudah mulai kelelahan pun akhirnya mulai turun dengan memegang hoverboard nya.
"Kau takkan berjaya kalahkan aku!!!" Remeh Maripos sembari melesat je Taufan.
"Hentakan hoverboard Taufan!!" Saat mereka ingin menyerang, tiba tiba Tok Kasa dan seseorang bertudung biru pun melerai mereka.
Di saat yang bersamaan (name) pun datang dengan napas yang tidak beraturan. (makluminlah kan habis lari 😁)
"Hosh hosh... Apakah?!" (name) pun bingung apa yg terjadi. (name) yang masih bingung pun akhirnya berjalan mendekati Boboiboy.
"Eh? Tok Kasa?!" Belum selesai Boboiboy bingung. "(name) pun kat sini?" Tanya Boboiboy.
"Eh? (name) kenape pulak kau kesini, kan atok dah kata tak payah ke sini." Omel Tok Kasa.
"Hehe... Habis kan aku khawatir sama yang lain." Ucap (name) watados.
"Hentikan semua ini, Maripos!" Perintah orang tersebut.
"Kenapa Tok Kasa halang saya?! Penjahat tu dah tangkap Gopal dan kalahkan Fang. Saya kena halang dia, tok!" Protes Boboiboy yang terlanjur kesal.
"Kamu ni. Kota ye pun nak bersenam, buat la pagi-pagi." Balas Tok Kasa watados.
"Sabar, Boboiboy. Kadangkala apa yang ada depan kita ni tak seperti yang kita jangka. Bukankah begitu tuanku?" Tanya Tok Kasa.
"Mata kau masih tajam walaupun dah berumur, Kasa." Ucap orang tersebut. "Oh well, kata orang umur hanya sekadar nombor." Balas Tok Kasa.
"Tok... Tok kenal je orang ni?!" Tanya Boboiboy. "Haah, aku kayak pernah liat dia deh." Lanjut (name).
"Boboiboy, (name), ni dia tok nak kenalkan... Pengguna asal kuasa elemental beliung, Kuputeri!" Ucap Tok Kasa.
"Apakah?!" Kaget Boboiboy. "Ooo pantes, kayak pernah liat." Ucap (name) santai. "Salam perkenalan, Boboiboy." Ucap Kuputeri.
KAMU SEDANG MEMBACA
Painful Memories (Boboiboy galaxy musim 2 x reader)
Fanfiction❕jangan plagiat❕ ❕cerita hasil pemikiran sendiri❕ ❕bahasa campur (Indo-Malay)❕ ❕menggunakan alur dari komik❕ Boboiboy dkk hanya milik ©monsta saya hanya meminjam 🙏🏻 Jadwal Update : 1 minggu sekali, antara Senin atau Jum'at Yang penasaran langsung...