Bab 24

335 9 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
















Ina duduk kerusi di ruang makan bersama Arianna kakak kepada Aldo duduk di depannya dengan badan bersandar di kerusi dan kaki di angkat letak atas kerusi sambil memandangnya dengan wajah yang dingin.

Ina pandang ke tempat untuk mengelakkan bertembung dengan Arianna. Madam Gabrielle berada di dapur sedang membuat air untuk minum petang.

Selepas makan tengahari tadi Aldo  tiba-tiba sahaja perlu pergi ke tempat kerjanya kerana ada hal. Katanya ada orang nak jumpa dengan dia.

Ina dengan beraninya pandang pada Arianna yang memberi senyuman kepada Arianna. Namun Arianna tidak membalas senyuman itu. Hanya wajah dingin sahaja. Ina perlahan mengalihkan pandangan ke tempat lain.

"So...... Kau Ina lah?"

Ina pandang Arianna dengan terkejut. Dia tidak salah dengar bukan yang Arianna boleh bercakap bahasa Melayu.

"Awak boleh cakap bahasa melayu?" Tanya Ina.

Arianna tertawa kecil. Patutlah Aldo selalu ketawa dan tersenyum. Kerana sikap gadis bernama Siti Aminah di depannya begitu lucu. Lagi-lagi wajah terkejutnya.

"Yes. Aku boleh cakap bahasa Melayu dan kau tahu macam mana aku boleh berbahasa Melayu?"

Ina mengangguk kepala laju tanda ingin tahu. Arianna tertawa kecil melihat Ina yang begitu teruja ingin tahu.

"Ayah aku yang ajar aku bahasa melayu" Kata Arianna.

"Oh tapi kenapa Aldo tak cakap bahasa melayu juga?" Tanya Ina.

"Sebab dia tak nak kata dia susah" Jawap Arianna dengan nada seperti mengejek Aldo.

Ina tertawa Arianna yang mengejek Aldo itu. Tidak sangka pula yang Aldo mempunyai nenek dan seorang kakak. Namun ada satu persoalan yang dia ingin tahu. Dimana ibu bapa Aldo dan Arianna?.

Madam Gabrielle keluar dari dapur bersama air di bawa di atas dulang. Ina yang nampak Madam Gabrielle yang keluar dari dapur bersama air di atas dulang membawa ke ruang makan. Dia lekas bangun dari kerusi dan berjalan menuju ke Madam Gabrielle.

"Let me help you Madam Gabrielle"

"It's okey I can do by myself" Madam Gabrielle menolak dengan lembut.

Bukan dia mahu menolak tapi oleh kerana Ina ada seorang tetamu tidak patut Ina menolongnya.

"It's okey Madam Gabrielle"

Ina merampas dulang dari Madam Gabrielle dan berjalan ke meja makan. Madam Gabrielle pandang Ina yang berjalan menuju ke meja makan. Melihat kelakuan Ina itu sama seperti Adzriel.

Kalau dia sedang membuat air ke, angkat barang ke,cuci pinggan ke mesti Adzriel akan menolongnya dan menyuruh dia pergi rehat di ruang tamu. Dari segi rupa dan wajah sangat sama seperti Adzriel.

Bidadari Mr Aldo Where stories live. Discover now