Hari ini aku mengambil keputusan untuk pergi bercuti di Cameron Higlands bersama Shazuan.Tempoh cuti semesta ini akan aku manfaatkan sebaiknya manakala Shazuan masih berkira kira lagi sama ada mahu mengikuti En Firdaus bekerja secara part time ataupun duduk sahaja di rumah sementara menunggu keputusan SPMnya keluar.
Perjalanan dari Rembau ke Cameron Highlands mengambil masa lebih kurang 5 jam juga selepas aku terpaksa menempuh kesesakan luar biasa.Agak lenguh juga kakiku bermain minyak dan clutch.Hendakku minta Shazuan menggantikanku tidak boleh juga,kerana lesen memandunya masih belum diterima.Jadi aku terpaksa memandu sendiri tanpa penganti.
Sesudah sampai di hotel,kami berdua mengambil keputusan untuk berehat dahulu selepas menempuh perjalanan yang memenatkan ini.Rasa kesal ke mari juga ada bermain difikiranku.Tapi rasa kesal itu bertukar menjadi satu kepuasan setelah aku dapat menikmati angin dan udara yang nyaman di sini. Baru aku perasan tiada aircond yang terpasang dalam bilikku kerana suasana di sini memang sejuk.
Tahun ini umur kami berdua sudah menginjak remaja.Aku berusia 19 tahun dan merupakan penuntut maktab perguruan manakala adik angkatku Shazuan berusia 18 tahun dan masih menunggu keputusan SPM diumumkan.Aku sendiri tidak menyangka hubungan kami berdua bertahan selama ini.
Sebelum ini pernah sahaja hubungan kami berdua retak angkara Shazuan yang merampas Azmira daripadaku. Lama juga aku tidak bertegur sapa dengan Shazuan ketika itu,berbulan juga aku rasakan.Tapi mengapa aku kembali berbaik dengannya.Sejak daripada itu kami berdua akan berfikir panjang untuk melakukan apa-apa,
bimbang hubungan kami renggang dan berantakan seperti dulu.Masuk tahun ini juga adalah tahun ketiga Shazuan membesar sebagai yatim piatu selepas kedua ibubapanya terkorban dalam kemalangan jalanraya di Petaling Jaya ketika dia berada dalam Ting 3.Sejak daripada itulah aku akan bertindak sebagai abang sulung Shazuan.Masih terngiang ngiang kata ayahnya yang bermain di ingatanku,
"Ayah dan ibu hanya boleh harap dan percaya pada Wafi sahaja.Jagalah Shazuan tu baik-baik umpama adik kandung kamu sendiri.Tiada orang lain yang ayah dan ibu boleh harap selain kamu."Aku juga melihat sendiri bagaimana Shazuan perlu membiasakan diri tanpa ketiadaan kedua orang ibubapa dan adik beradiknya yang lain.Dia perlu berhadapan dengan adu domba saudara maranya yang lain yang mahu mengambil kesempatan ke atasnya.Dia terpaksa menahan tekanan apabila terpaksa berhadapan dengan pakcik dan makciknya yang tamak dan gilakan harta.Mujurlah En Firdaus,peguam yang dilantik ayah Shazuan memegang amanah menjaga dan melindunginya. Tidak lupa pada khidmat bakti Uncle Adnan dan Mak Ngah yang sentiasa ada untuk melindungi Shazuan terutamanya.
Aku melihat Shazuan sedang leka membelek handphonenya di sebelahku. Mungkin melayan mesej daripada Azmira atau rakan rakannya yang lain. Aku mula berasa mengantuk kerana terlalu kepenatan.Aku memilih bercuti di sini bukanlah untuk menikmati atau meratah tubuh Shazuan seperti kebiasaan,tetapi untuk berehat dan menenangkan diri di sini.
Sejak beberapa tahun kebelakangan ini jarang kami berdua melakukan aksi ranjang.Jika dahulu pantang bersama, pasti kami akan memuaskan nafsu kami berdua antara satu sama lain. Mungkin aku dan Shazuan sudah mula bosan melakukan hubungan seperti itu lagi kerana kami kerap melakukannya dulu.Tetapi aku tetap bernafsu sekiranya aku melayani kawan lelaki ku yang lain seperti Aliff dan juga Azim.
Meskipun begitu,hubungan kami berdua tetap baik.Kami masih bersembang,bergurau dan masih meluangkan waktu antara satu sama lain.Aku juga tidak kisah jika Shazuan tidak bernafsu kepadaku seperti dahulu,kerana aku ada tempat lain untuk aku melampiaskan nafsuku.
Cuma aku berharap agar Shazuan boleh berubah dan tidak melakukan tabiat ini lagi dengan mana-mana lelaki yang lain sekiranya terdetik di hatinya untuk berubah.Aku menyelubungkan diriku dengan selimut kerana terlalu sejuk,barulah aku berasa amat selesa ketika ini.
Shazuan pula sedang berada diluar bililk dan bersembang dengan seseorang melalui telefon.Mataku semakin lama semakin kuyu,akhirnya aku tertidur.
YOU ARE READING
REMAJA 2011
RomanceBERCERITA TENTANG AKU YANG BERUMUR 19 TAHUN PADA TAHUN INI DAN TELAH PUN DITERIMA UNTUK MASUK KE MAKTAB PERGURUAN. TAHUN INI JUGA BERMULA PERKENALANKU DENGAN SHAUKI DAN IKHTIARKU BERSAMA SHAZUAN DAN KAWAN-KAWAN YANG LAIN UNTUK MEMBANGUNKAN TANAH TER...