"Seronok tadi mereka bertiga tu bila nampak sungai kat kebun tadi.Apa mereka buat kat rumah sekarang?", Uncle Adnan memulakan perbualannya denganku.
"Ouh,patutlah happy je muka masing-masing tadi.Lelap dah semua. Tapi takde pulak baju diorang basah,tak mandi ke kat sungai tu sebelum balik?", Soalku kepada Uncle Adnan.
"Mereka bertiga nak mandi tapi Uncle tak izinkan.Tempat baru teroka Wafi, lagipun dah lewat petang.Takut ada yang mengikut.Kamu kalau esok free datanglah ke kebun,boleh mandi kat sana", Terang Uncle Adnan lagi.
"Tengoklah Uncle kalau saya free", jawabku ringkas.
"Kamu okay tak dengan Shazuan tu?", tanya Uncle Adnan secara tiba-tiba.
"Eh,okay je uncle.Takde masalah pape pun dengan dia.Kenapa Uncle?" Aku sebenarnya amat terkejut juga apabila Uncle Adnan bertanyakan soalan begitu kepadaku.Setahu aku hubungan aku dan Shazuan memang baik,tiada masalah pun.
"Selalunya kamu berdua je dekat rumah tu.Dengan kamu je dia selalu berbual.Sekarang ni dah ada 2 orang kawan dia.Mana tahu kamu berdua dah jarang berbual." Jelas Uncle Adnan lagi.
"Ouhh,tu takde masalah lah uncle.Saya okay je dengan Shazuan tu.Lagipun saya dengan Shazuan tidur sebilik, mereka berdua tu pulak sebilik dekat bilik lain.Ada je saya bersembang dengan Shazuan tu.Cuma sekarang tak serancak macam dulu lah,maklumlah orang baru bekerja." Jawabku sambil tersenyum.
"Kalau macam tu takpelah,Uncle lapar ni masih belum makan.Tadi bungkus makanan untuk mereka bertiga je sebab ingatkan Untie Esah kamu masak.Sekali balik dia mengadu tak sihat pula.Kamu dah makan belum? Jom kita ke kedai." Pelawa Uncle Adnan
"Boleh je Uncle,jom", jawabku lagi.
--------------------------------------------------------------
Shauki tersedar dari tidurnya.Tekaknya berasa sangat dahaga.Ashraff yang berada di sebelah katilnya berdengkur dengan kuat.Mungkin kerana kepenatan,dalam tempoh beberapa hari ini kerja mereka bertiga amatlah berat.Shauki membuka pintu bilik dan menuju ke dapur untuk meneguk minuman.Suasana di rumah ini sangat sunyi. Shauki kemudian menuju ke ruang tamu dan mengintai diluar rumah, manalah tahu Wafi berada di situ tetapi tiada kelibatnya.Semasa Shauki berjalan mahu memasuki biliknya,dia menyedari bilik tidur Shazuan dan Wafi sedikit terbuka.Dia memberanikan diri untuk mengintai di dalam bilik.
Hanya Shazuan sahaja yang berada di dalam bilik itu.Kelibat Wafi masih tidak kelihatan.Lama juga Shauki mengintai,mana tahu Wafi berada di dalam tandas.Tetapi tiada apa-apa bunyi yang kedengaran dari dalam tandas,tambahan lampu tandas juga tidak menyala.Kemudian dia memberanikan diri menghampiri Shazuan.
Shauki sangat terpesona melihat wajah Shazuan yang sedang lena tidur ketika itu.Dia mengusap lembut rambut Shazuan dan mencubit pipi kawannya itu.Shauki tidak tahu mengapa dia bernafsu sangat ketika ini.Dia kemudiannya merapatkan bibirnya ke bibir Shazuan dan menciumnya.
Kemudian dia melucutkan selimut yang dipakai Shazuan.Shazuan tidak memakai baju,dengan jelas otot di tubuhnya kelihatan sangat jelas.Dia kemudiannya bermain-main di puting Shazuan.Jarinya yang nakal itu membelai puting Shazuan yang lembut itu.Batang Shauki mulai tegang dan dia berhajat mahu meramas batang Shazuan.Tetapi dia perlu memastikan bahawa Wafi benar-benar tiada di rumah ini dan Ashraff dan Shazuan benar-benar terlena saat ini.
Setelah dia memeriksa 2 perkara itu dan berpuas hati,Shauki kembali ke bilik tidur Shazuan.Dia menyedari Shazuan sedikit pun tidak berganjak dari posisinya tadi.Dia dengan berani mula mengalihkan selimut Shazuan. Alangkah terkejutnya dia apabila mendapati Shazuan hanya tidur memakai spender sahaja.Dia semakin geram dan mahu meramas batang Shazuan.
Ketika dia terpesona melihat tubuh Shazuan yang berspender,dia mendengar suara seperti Wafi sedang berbual dengan seseorang di luar rumah.Panik dengan keadaan tersebut,
Shauki segera menyelimuti kembali Shazuan dan berlari ke arah biliknya.
Dia kemudian mendengar bunyi suara Wafi yang masih berbual di handphonenya seterusnya bunyi pintu bilik Shazuan ditutup.
YOU ARE READING
REMAJA 2011
RomanceBERCERITA TENTANG AKU YANG BERUMUR 19 TAHUN PADA TAHUN INI DAN TELAH PUN DITERIMA UNTUK MASUK KE MAKTAB PERGURUAN. TAHUN INI JUGA BERMULA PERKENALANKU DENGAN SHAUKI DAN IKHTIARKU BERSAMA SHAZUAN DAN KAWAN-KAWAN YANG LAIN UNTUK MEMBANGUNKAN TANAH TER...