Aku tersedar dari tidurku sambil memegang kepalaku yang ketika ini ringan.Rasa pening dikepalaku telah pun hilang cuma aku berasa sedikit keletihan pada tubuhku.Jam di dinding menunjukkan pukul 1.30 petang,segera aku bangun dan menuju ke bilik Shauki.Tetapi biliknya telah seolah telahpun dikemas.
Kemudian aku ke ruang tamu dan meluru ke luar rumah,tetapi tiada tanda-tanda Shauki masih berada di rumah ini.Kasutnya tiada begitu juga dengan beg galas yang dibawanya semalam.Dalam hatiku rasa bersalah kerana membiarkan dia pulang ke asrama seorang diri.
Aku menanggalkan pakaianku untuk mandi.Ketika itu aku menyedari seperti ada bekas tompokan air mani yang banyak terutamanya di dalam spenderku.Mungkinkah aku mimpi basah pada malam tadi? Aku mencapai tualaku dan menuju ke tandas untuk mandi dan membersihkan tubuhku.
--------------------------------------------------------------
Kelas amali baru sahaja berakhir dan kini adalah waktu untuk menikmati makan tengahari.Mulut Shauki begitu besar ketika dia menguap,ternyata dia masih merasai keletihan semalam.Dia kemudian mencapai begnya dan mengekori kawan-kawannya yang lain ke dewan makan.Hidangan tengahari ini adalah nasi putih berlaukkan udang sambal dan kuah labu manis.Meskipun dia berasa amat mengantuk,Shauki tetap menjamu makanannya dengan berselera sekali. Sebentar lagi dia mahu melelapkan matanya di bilik untuk menghilangkan penat semalam.
Sampai sahaja di bilik,perkara pertama yang dia lakukan adalah meletakkan pakaian kotornya ke dalam bakul. Spendernya yang dipenuhi dengan bekas tompokan air maninya pula itu diselitkan di bahagian bawah sekali. Pagi tadi dia dihantar oleh Uncle Adnan ke sini.Mujur Uncle Adnan ada,jika tidak pasti dia akan mendapat surat tunjuk sebab kerana tidak hadir ke kelas.
Tambahan pula Shauki masih gementar sekiranya perbuatannya dapat dihidu awal oleh Wafi,sebab itu lagi pagi-pagi dia sudah meminta bantuan Uncle Adnan untuk pulang ke sini.Lagipun memang teruk dia menutuh Wafi semalam.Shauki tidak pasti apakah semalam Wafi benar-benar tidak sedar ataupun hanya berpura pura sahaja? Sebelum ini pernah sahaja dia menutuh punggung bekas kekasihnya, setiap kali batang Shauki masuk ke lubang punggung,mereka pasti akan menjerit kesakitan.
Shauki sebenarnya masih tidak percaya apa yang telah dilakukannya ke atas Wafi.Tidak pernah terlintas di hatinya untuk menjilat dan mengulum batang seorang lelaki.Tidak pernah dia terfikir sebelum ini yang dia akan menutuh lubang punggung sesama jenis.Tetapi perkara yang telah terjadi telah pun berlalu.Memang sebelum ini dia mempunyai minat ke atas Shazuan,
tetapi apa yang dilakukan olehnya ke atas Wafi melangkaui apa yang pernah difikirkan olehnya sebelum ini.Dalam masa yang sama dia berjanji dengan dirinya yang dia tidak akan melakukan hubungan sesama jenis seperti ini lagi selepas ini.Apatah lagi kerana dia takut dijangkiti penyakit HIV & AIDS.Apa yang telah berlaku semalam biarlah menjadi lipatan sejarah untuk dirinya buat kali pertama dan terakhir.
"Weh Shauki,bangun weh", kejut kawan biliknya,Mikail.
"Haa ada apa? Aku penat lah malas nak sukan.Aku serius barai ni." Jawab Shauki merungut apabila Mikail mengejutkannya dari tidur.
"Ada orang datanglah nak jumpa kau. Pergilah cepat", kata Mikail lagi.
"Sape pulak nak jumpa aku tu?", soal Shauki lagi.Dirinya berasa cukup kehairanan apabila dimaklumkan begitu.Takkanlah keluarganya datang dari Kajang untuk bertemu dengannya lewat petang begini.Jika benarpun pasti disebabkan perkara mustahak.Hatinya berasa cukup berdebar.Segera dia turun dari katil dan ke tandas membasuh mukanya dahulu agar kelihatan segar sedikit.
Dia kemudian menuruni asrama dan menuju ke parkir berhampiran yang di khaskan untuk pelawat menunggu. Adakah terjadi sesuatu yang buruk dalam kalangan ahli keluarganya? Adakah berlaku kemalangan atau kematian sehingga mereka tiba di sini lewat petang begini.Langkahnya semakin laju.
"Kau nak berjalan ke mana?Aku kat sini je", kedengaran satu suara yang cukup dikenalinya.Jantungnya berdegup kencang apabila melihat Wafi di hadapannya ketika ini.
"Err bang, err saya mintak maaf", kata Shauki dengan suara yang sangat ketakutan.Dia yakin Wafi dapat menyedari apa yang dilakukannya lewat pagi tadi.
"Kau ke sini lah dulu." Renung Wafi apabila Shauki seperti mengundurkan diri daripadanya.
"Maaf bang saya memang takde niat nak buat macam tu.Errr saya mengaku saya salah bang.Maafkan saya bang", kata Shauki lagi.Jelas dia berasa amat ketakutan ketika ini.
"Kau jangan tertinggal kad kau lagi lepas ni.Ni kad pelajar ni,apa-apa jadi susah.Btw thanks sebab jaga aku semalam", kata Wafi sambil menghulurkan kad pelajar kepada Shauki.
YOU ARE READING
REMAJA 2011
RomanceBERCERITA TENTANG AKU YANG BERUMUR 19 TAHUN PADA TAHUN INI DAN TELAH PUN DITERIMA UNTUK MASUK KE MAKTAB PERGURUAN. TAHUN INI JUGA BERMULA PERKENALANKU DENGAN SHAUKI DAN IKHTIARKU BERSAMA SHAZUAN DAN KAWAN-KAWAN YANG LAIN UNTUK MEMBANGUNKAN TANAH TER...