Part 23 MR.LOVELY EX-CRUSH

82 10 0
                                    

Setelah jauh dari rumah Emy  zaf terus menghubungi Adam.

  "Assalamualaikum Adam.kau kat mana sekarang?sibuk tak?"

Waalaikumussalam aku kat rumah lah kan hari ni hari minggu jadi aku tak busy sangat pun.kenapa call aku rindu ke?

"Werkk tak ada masa lah aku nak rindu kau aku call ni sebab aku nak ajak kau jumpa ada hal sikit nak bagi tahu."

Alah kau ni rindu cakap je lah tak nak mengaku pulak..ok sekarang ke kau nak jumpa?

  "Aku serius lah....kalau boleh kita jumpa sekarang sebab aku dah nak sampai kat tempat biasa ni cepat sikit aku tunggu kau"

Hah elok sangat lah nak dekat sampai baru nak call macam mana lah kalau aku ada hal ke ..

"Ya ya cepat lah sikit aku dah sampai ni"

  "Haih mana dia ni sesat ke apa"gerutu zaf kerana hampir 30 minit Zaf tunggu Adam tapi batang hidung pun belum nampak.setelah beberapa minit kemudian Adam datang ke arahnya tanpa sebarang riak wajah yang bersalah.

  "Aku ingat kau dah sesat tadi ?"

"Sorry lah bro lambat sikit"

"Hah lambat sikit ya kau cakap 30 minit juga lah aku tunggu kau"

"Kau pun satu nak jumpa tak beritahu awal-awal."

"Bukan aku plan pun nak jumpa kau .Ini pun sebab aku lalu area sini tu yang aku nak jumpa kau sebab aku ada penting nak bagi tahu kau ni"

"Apa yang penting sangat tu sampai tak boleh tunggu"

"Kau nak tahu tak siapa tunang aku"

  "Kau dah tahu ke siapa cantik tak?"

"Haih kau ni dalam banyak-banyak soalan rupa paras juga kau tanya"

"Ok ok aku serius sekarang ni"

"Emy Syahirah sebenarnya tunang aku"

  "Hah Emy Syahirah yang satu sekolah dengan kita dulu tu ke?

  "Ye dia lah..Aku pun baru tadi aku jumpa dia masa pergi tengok baju nikah dengan baju majlis kat butik umi aku."

"Wow masin juga mulut aku ni ye ..kau ingat tak aku pernah cakap kat kau dulu Jangan benci sangat kat dia takut nanti jadi jodoh.sekarang ni tengok lah HAHAHAHAHA"Adam ketawa sangat kuat

"Adam serius sikit boleh tak"

"Ok aku akan serius.. sekarang ni kau macam mana kau boleh ke terima dia jadi isteri kau"

"Sebenarnya dulu aku menyesal sangat sebab buli dia.sejujurnya aku ambil dia kerja dekat pejabat aku sebab aku nak jadikan ini peluang untuk aku minta maaf kat dia tapi aku tak tahu nak mula dari mana ..Tup tup hari ni aku dapat tau yang dia tu tunang aku"

  "Bukan tu yang aku nak tahu sekarang ni..Yang aku nak tahu kau boleh ke terima dia jadi isteri kau"

  "Aku sebenarnya dah mula ada perasaan kat Emy.Aku tak tahu perasaan ni bila muncul yang aku tahu bila aku dekat dengan dia aku rasa bahagia tapi aku cuba tolak perasaan aku ni sebab aku dah dijodohkan oleh abah dengan umi aku .. Aku akan ikhlas terima dia jadi isteri aku cuma aku tak tahu dia akan terima aku tak kalau dia tahu aku ni yang banyak sakitkan hati dia masa zaman sekolah dulu"

  "Itu yang aku nak tahu..Kau cuba cerita baik-baik dengan dia insyaallah dia akan terima kau tapi kau kena cepat-cepat berterus terang jangan bagi dia dengar dari mulut orang lain"

"Aku akan cuba bagi tahu benda ni secepat mungkin."

"Ya lah kalau macam tu..bila tarikh nikah kau"?

  "Sebulan lagi ..Nanti kad jemputan dah siap aku bagi kau"

"Wow serius lah.. Tak lama lagi kawan aku akan jadi suami orang lah"

"Ya ..dah lah aku nak balik dulu ada hal nak kens settle kan"

"Ok aku pun nak pergi ke tempat lain lepas ni bye bro"

Zaf pun lantas bangun berjalan meninggalkan Adam pula berjalan ke arah kaunter untuk bayar..

"Haih aku lagi yang bayar nasib kawan"keluh Adam

Sila vote sebagai tanda memberi semangat kepada author🥺


MR. LOVELY EX-CRUSH(COMPLETE ✅)Where stories live. Discover now