Zaf turun dari anak tangga untuk makan malam bersama keluarganya.Dia berjalan menuju ke meja makan . Sesampainya Zaf di meja makan dia melihat wajah umi dan Abah nya serius semacam dan adiknya zarul hanya diam membisu.
"Ada masalah ke umi,abah kenapa serius ja muka"
"Irfan duduk dulu ada benda abah dengan umi nak bagi tahu ni" Zaf mengikuti arahan Dato Zarif dia terus duduk di kerusi yang berhadapan dengan Abah nya itu.
"Umi dengan Abah dah bincang tarikh pertunangan Irfan dengan anak kawan papa tu tadi papa pergi rumah Pak cik Hashim"
"Oh ,bila tu?"soalnya dengan nada datar tidak tahu nak teruja ke apa dia hanya mengikuti pilihan parents nya saja.
"2 minggu dari sekarang"balas umi
"What!! Serius lah umi tak ke cepat sangat"
"Benda baik kita patut cepat kan,kalau ikutkan umi nak Irfan kahwin terus tapi kita kena hormat juga pihak pengantin perempuan .Encik Hashim nak kamu berdua tunang dulu jadi Abah dengan umi setuju je"
"Betul cakap umi tu Irfan"kata dato Zarif setuju dengan apa yang dikatakan oleh isterinya.
"Hm telah Irfan ikut je "
Setelah selesai berbincang kami sekeluarga mula menikmati hidangan makanan dengan suasana yang sunyi sepi tanpa sebarang suara.
Emy berjalan menuju ke ruang tamu ,dia melihat papa nya yang sedang menonton televisyen.Emy berjalan menghampiri papanya lalu dia duduk di sofa bersebelahan papa nya.
"Alang-alang Along ada sini,papa ada benda sikit nak cakap dengan Along"
"Papa nak cakap apa tu?"
"Keluarga Dato zarif nak datang rumah kita 2 minggu lagi nak sarung cincin pertunangan "
"Hahh..2 minggu lagi,biar betul pa"
"Ya,along tak setuju ke"
"Along ok je,bukan apa cuma terkejut sikit je tadi"
"Along tak perlu risau,hari pertunangan tu hari minggu jadi along tak perlu fikir untuk apply cuti ke apa"
"Ok papa , kalau macam tu along nak naik atas dulu ye sebab hari ni penat sangat la"
"Ya pergilah"Emy terus berlari naik atas pergi ke biliknya.selepas sampai saja di bilik Emy mengambil telefon lalu membuka aplikasi WhatsApp.
Best friend Tersayang❤️
Emy:
Kau orang dah tidur ke?Aqilah:
Belum lagiAisyah:
Belum lagi kenapa Emy?Emy:
Aku ada something nak bagitahu kau orang.Aisyah:
Apa tuEmy:
Papa bagitau aku tadi yang 2 minggu lagi aku akan tunangAqilah:
Serius lah tak rasa macam cepat sangat ke?Aisyah:
Kenapa macam cepat sangat je kau tak nak jumpa ke lelaki tu dulu.Emy:
Hmm...Entahlah aku pun tak tahu,aku rasa Lebih baik aku tak jumpa lagi kot nantilah masa tunang kan boleh jumpa.Aisyah:
Kalau kau cakap macam tu takpe lahEmy:
Ye dahlah bye aku nak pergi tidur dah hariAisyah:
ByeAqilah:
Bye aku pun nak tidur dah nk
NiEmy menutup kembali layar Telefon nya lalu dia menutup lampu biliknya untuk tidur.
Sila vote sebagai tanda memberi semangat kepada author🥺
YOU ARE READING
MR. LOVELY EX-CRUSH(COMPLETE ✅)
RomanceIni first story saya, Author masih baru belajar kalau ada yangg salah atau typo tu sorry ye ataupun korg blh dm untuk author betulkan Emy seorang perempuan yang suka akan seseorang lelaki nakal di sekolah yang bernama zafriel .Emy selalu di ganggu...