part 42 MR.LOVELY EX-CRUSH

15 0 0
                                    

Percutian yang Tidak Dilupakan

Setelah beberapa minggu merancang, hari yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Emy dan Zaf telah mengaturkan perjalanan ke pantai bersama keluarga dan beberapa rakan terdekat. Suasana dalam kereta dipenuhi dengan kegembiraan. Aira duduk di kerusi belakang, bermain dengan mainan barunya sambil sesekali ketawa.

“Sayang, sudah bersedia untuk bermain pasir?” tanya Zaf sambil melihat ke belakang.

“Ya! Aira nak bina istana pasir!” jawab Aira dengan ceria.

Emy menoleh dan tersenyum. “Kita semua akan bantu Aira, kan abang?”

“Of course! Semua orang akan jadi pembina istana pasir terbaik di pantai!” Zaf menjawab dengan semangat.

Setelah menempuh perjalanan yang agak jauh, mereka akhirnya tiba di destinasi. Pantai yang indah membentang di hadapan mereka, dengan pasir putih dan air laut yang biru jernih. Semua orang teruja keluar dari kereta dan berlari ke arah pantai.

“Wah! Cantiknya!” Emy terpegun melihat pemandangan yang menakjubkan. Aira yang teruja segera berlari ke arah pasir.

“Jom, Aira! Kita buat istana pasir!” Zaf mengajak Aira yang sudah mula menggali pasir dengan tangan kecilnya.

Setelah beberapa minit, mereka mula membina istana pasir bersama-sama. Emy dan Zaf membantu Aira mencipta menara dan pagar menggunakan pasir. Keluarga dan rakan-rakan mereka juga turut serta, menjadikan suasana lebih meriah.

Di tengah keseronokan itu, Aira tiba-tiba terjatuh lagi, tetapi kali ini dia tidak menangis. Dia bangun dengan semangat dan berkata, “Aira boleh bangun! Aira kuat!” Semua orang terpegun dengan semangatnya.

“Betul tu, Aira! Kita semua kuat!” Emy memberi semangat kepada Aira.

Setelah istana pasir siap, mereka semua berkumpul untuk bergambar. Zaf mengambil gambar Aira berdiri di sebelah istana yang mereka bina. “Sayang, senyum! Kita perlu merakam momen ini!”

Aira tersenyum lebar, menunjukkan gigi kecilnya yang baru tumbuh. Emy dan Zaf merasakan kebahagiaan yang tak terhingga melihat anak mereka berkembang dengan baik dan berkeyakinan.

Selepas beberapa jam bermain di pantai, mereka semua berkumpul untuk makan tengah hari. Emy membawa bekal yang disiapkannya sebelum perjalanan. Suasana penuh dengan gelak tawa dan cerita lucu.

“Kalau Aira jadi pelukis, mesti Aira lukis gambar pantai ni,” kata Zaf sambil menjamu Aira.

“Ya! Aira nak lukis pokok, laut, dan abah!” Aira menjawab sambil melompat kegembiraan.

Setelah selesai makan, mereka semua mengambil masa untuk berehat. Emy dan Zaf duduk bersebelahan, menyaksikan Aira bermain dengan rakan-rakannya di tepi pantai.

“Sayang, lihat betapa bahagianya Aira. Kita buat keputusan yang tepat untuk datang ke sini,” Zaf berkata sambil menggenggam tangan Emy.

“Ya, Emy sangat bersyukur. Ini adalah kenangan yang akan kita ingat selamanya,” balas Emy dengan penuh rasa syukur.

Petang itu, mereka mengambil kesempatan untuk berjalan-jalan di tepi pantai. Aira berlari-lari mengejar ombak, sambil ketawa ceria. Emy dan Zaf mengikut dari belakang, merasakan rasa bangga melihat kebahagiaan anak mereka.

Ketika matahari mulai terbenam, mereka berhenti sejenak untuk menikmati pemandangan. Langit berwarna jingga dan merah, memberikan suasana yang romantik. Zaf memeluk Emy dari belakang, dan mereka berdua menyaksikan Aira yang sedang bermain air.

“Sayang, kita patut selalu mencipta kenangan seperti ini. Kehidupan kita tidak hanya tentang kerja, tetapi tentang kebahagiaan keluarga,” Zaf mengucapkan dengan penuh rasa.

Emy mengangguk. “Setuju. Kita perlu merancang lebih banyak aktiviti seperti ini. Agar Aira dapat merasakan kasih sayang dan kehangatan keluarga.”

Mereka berdua tersenyum, merasakan betapa pentingnya setiap detik yang mereka lalui bersama. Aira kembali kepada mereka dengan wajah yang ceria. “Abah! Ibu! Jom main air!” teriaknya sambil mengajak mereka.

Senyuman tidak pernah pudar di wajah mereka sepanjang hari itu. Mereka bermain, tertawa, dan mencipta kenangan berharga yang akan diingat selama-lamanya.

Hari semakin gelap, dan mereka semua memutuskan untuk mengakhiri hari yang indah itu dengan makan malam di sebuah restoran tepi pantai. Suasana yang romantik dan menenangkan membuatkan mereka merasa sangat bersyukur dengan kebahagiaan yang ada.

Ketika pulang, Aira sudah terlelap di dalam kereta, kepenatan setelah seharian bermain. Emy dan Zaf saling berpandangan dengan senyuman.

“Sayang, hari ini adalah hari yang terbaik dalam hidup kita,” kata Zaf dengan penuh perasaan.

“Ya, Emy rasa sangat bahagia. Terima kasih, abang, kerana selalu ada untuk Emy dan Aira,” balas Emy.

Malam itu, mereka kembali ke rumah dengan hati yang penuh dengan cinta dan kenangan indah. Dengan semangat baru, mereka bersedia untuk menghadapi hari-hari seterusnya, kerana mereka tahu, selama mereka bersama, setiap hari adalah peluang untuk mencipta kenangan yang tidak terlupakan.

MR. LOVELY EX-CRUSH(COMPLETE ✅)Where stories live. Discover now