Menjaga Keluarga
Kehidupan baru mereka sebagai keluarga tidak pernah membosankan. Emy dan Zaf menjalani hari-hari dengan penuh keceriaan meskipun ada kalanya keletihan. Menguruskan dua orang anak, terutama Aira syaqira yang masih kecil dan Aira Sofia yang baru lahir, adalah cabaran tersendiri.
Suatu pagi, ketika Zaf sedang bersiap untuk pergi bekerja, Emy melihat Aira bermain dengan patung mainannya. “Aira, sayang, tolong ambilkan baju adik dari bilik, boleh?” Emy meminta.
“Okay, ibu!” jawab Aira, bersemangat berlari ke bilik. Emy tersenyum melihat keletah anaknya yang penuh tenaga.
Setelah selesai menguruskan Aira Sofia dan memastikan Aira sudah siap untuk ke tadika, Emy berasa puas. “Abamg, saya harap semuanya berjalan lancar hari ini. Kita perlu membuat jadual untuk memastikan kita tidak kelam-kabut,” katanya kepada suaminya.
“Baiklah. Abang akan bantu mana yang boleh. Jangan risau, kita boleh atur semuanya bersama,” Zaf membalas sambil mengikat tali kasutnya.
Mereka berdua berusaha untuk saling menyokong. Zaf tahu bahawa Emy memerlukan bantuan tambahan, jadi dia berjanji untuk pulang lebih awal setiap hari. Setiap kali Zaf pulang dari kerja, dia akan terus menguruskan Aira syaqira dan Aira Sofia, membolehkan Emy berehat seketika.
“Abang, terima kasih kerana selalu membantu.Emy rasa sangat bersyukur mempunyai suami seperti Abang,” Emy mengucapkan terima kasih ketika Zaf menyiapkan botol susu untuk Aira Sofia.
“Abang hanya melakukan apa yang sepatutnya. Kita adalah keluarga. Dalam susah dan senang, kita harus bersama,” Zaf menjawab dengan senyuman.
Beberapa minggu kemudian, Emy dan Zaf memutuskan untuk mengadakan majlis kecil bagi memperkenalkan Aira Sofia kepada rakan-rakan terdekat mereka. Mereka mengundang beberapa keluarga yang juga mempunyai anak kecil agar Aira dapat bermain bersama.
Hari majlis, rumah mereka dihiasi dengan balon dan banner selamat datang. Aira sangat teruja melihat rakan-rakannya yang datang. “Ibu, lihat! Rakan Aira datang!” Aira berlari untuk menyambut rakan-rakannya.
Emy melihat Aira berinteraksi dengan rakan-rakannya, hati Emy dipenuhi rasa syukur. “abang,Emy rasa ini akan menjadi satu kenangan indah untuk kita semua,” kata Emy.
“Ya, majlis ini adalah peluang untuk kita berkumpul dan meraikan kelahiran Aira Sofia,” jawab Zaf sambil tersenyum.
Rakan-rakan mereka tiba, dan suasana menjadi ceria dengan gelak tawa dan suara anak-anak bermain. Emy dan Zaf menikmati setiap momen, dari memotong kek hingga berkenalan dengan ibu bapa rakan Aira.
Ketika hari semakin malam, Zaf dan Emy berdiri bersama di tepi, memandang anak-anak mereka yang sedang bermain. “Kita telah membuat keputusan yang tepat dengan mengadakan majlis ini,” Zaf berkata.
“Ya, dan lihatlah betapa bahagianya Aira dan rakan-rakannya. Aira Sofia juga sudah dikenali,” Emy menambah dengan penuh kebanggaan.
Malam itu, setelah rakan-rakan pulang, mereka sekeluarga berkumpul untuk merenungkan apa yang telah mereka lalui. “Saya harap Aira dan Aira Sofia akan sentiasa rapat,” Emy berdoa.
“Insya Allah, sayang. Kita akan pastikan mereka membesar dalam kasih sayang dan sokongan,” Zaf menjawab, mengusap rambut Aira yang sudah keletihan.
Semakin hari, Emy merasakan ikatan antara mereka sekeluarga semakin kuat. Dia menyedari betapa pentingnya sokongan dan cinta dalam sebuah keluarga. Dalam kesibukan dan tanggungjawab, mereka tidak pernah lupa untuk menyemai rasa kasih sayang dan kehadiran satu sama lain.
Dalam perjalanan ini, Emy dan Zaf terus belajar dan berkembang sebagai pasangan dan ibu bapa. Mereka menghadapi pelbagai cabaran, tetapi sentiasa saling menyokong dan menghargai setiap momen bersama.
Dengan setiap senyuman Aira syaqira dan tangisan Aira Sofia, mereka tahu bahawa cinta mereka semakin kuat. Dalam hati Emy dan Zaf, mereka berdoa agar anak-anak mereka membesar dalam suasana penuh kasih sayang dan pengertian.
Satu malam, ketika Zaf sudah pulang dari kerja dan sedang bermain dengan Aira, Emy memandang ke arah mereka. “Keluarga adalah segalanya,” bisiknya dalam hati. Dia tahu bahawa meskipun jalan ini penuh dengan cabaran, mereka akan melalui semuanya bersama-sama.
Mereka telah memulakan perjalanan yang baru, dan dengan penuh keyakinan, Emy tahu bahawa masa depan mereka akan dipenuhi dengan kebahagiaan dan cinta yang tidak terhingga.
YOU ARE READING
MR. LOVELY EX-CRUSH(COMPLETE ✅)
RomanceIni first story saya, Author masih baru belajar kalau ada yangg salah atau typo tu sorry ye ataupun korg blh dm untuk author betulkan Emy seorang perempuan yang suka akan seseorang lelaki nakal di sekolah yang bernama zafriel .Emy selalu di ganggu...