Flashback seminggu sebelum Emy interview
Zaf melihat satu demi satu biodata wanita dalam fail yang diberikan oleh Khairil pagi tadi.Zaf tidak siapa yang patut pilih untuk datang interview minggu depan .Zaf melihat satu biodata seseorang yang mungkin dia kenali.Ya memang jelas zaf kenal wanita itu.wanita yang satu sekolah dengan nya yang selalu dia buli dan tak sempat minta maaf atas kesalahan dengannya kerana wanita itu selalu menghindari nya.Zaf ingin menggunakan peluang ini untuk meminta maaf kepadanya.
Zaf menelefon Khairil untuk masuk ke pejabat nya. setelah khairil masuk.
"Aku ingin wanita ini datang interview minggu depan"kata Zaf tegas
"Aku akan E-mel kan semua syarat-syarat yang perlu dia ikut.kau perlu pastikan yang dia setuju dengan syarat tu."
"Baik boss"balas kharil
End flashback
........
Jam sudah menunjukkan pukul 5:30.Emy lantas bangun dari tidur menuju ke bilik air untuk membersihkan dirinya.hari ini merupakan hari pertama dia bekerja itu membuatkan nya sangat bersemangat.Emy bersarapan pagi dengan keluarga nya.
Setelah bersarapan Emy menunggu kereta yang telah dia tempah melalui app online(GRAB). Beberapa minit kemudian,kereta telah sampai dan Emy terus masuk ke dalam kereta.
"Abang boleh bawa bawa saya ke tempat ini"sambil menunjukkan kertas yang bertulis alamat tersebut.
"Oh ini syarikat yang sangat terkenal,mestilah saya tahu."
"Alhamdulillah.jadi kita boleh pergi sekarang ya nanti saya akan lambat" kemudian abang grab itu pun memandu keretanya.
Setelah sampai Emy membuka pintu kereta dan membayar wang kepada abang grab tersebut.emy kini sudah tiba di depan syarikat ZIES COMPANY.
Emy bergegas berjalan ke arah lif.Tanpa dia sedar dia terserempak dengan seseorang lelaki yang hampir dia kenali tapi dia tidak berapa ingat di mana dia berjumpa lelaki itu.Lelaki itu juga mengikut nya masuk ke dalam lif dan berdiri di sebelah nya.Emy hanya berdiam diri sehingga lah lif berhenti di tingkat 13 iaitu tingkat paling atas maklum lah Emy kan PA kepada ceo syarikat ni.
Emy melangkah keluar dari lif dan lelaki itu berjalan mengikuti nya.
"Kau pekerja baru ke"tiba-tiba lelaki bersuara.
"Ya..hari ini,hari pertama saya bekerja di sini.saya akan jadi PA kepada ceo syarikat ni"
"Kau kenal ke siapa ceo syarikat ni" soal Zaf
"Belum kenal lagi.awak kenal dia ke .dia garang tak,dia hensem ke tak? Dia tinggi ke pendek?"
"Banyak betul soalan kau ni haih,kalau kau nak kenal ceo kau mesti tengok aku sebab aku ni mirip ceo"
"Buat apa saya tengok awak..Jelas -jelas lah beza "kata Emy sambil ketawa tanpa dia sedar yang dia sedang bercakap dengan siapa"
"Assalamualaikum boss"sapa Qaisara
"Whattt dia ke ceo syarikat ni"
Monolog Emy dalam hati."Waalaikumussalam".Awak tolong beritahu dia siapa boss kat syarikat ni,kenalkan dia dengan pekerja lain dan terangkan semua peraturan syarikat kita ni."Zaf memberi arahan kepada Qaisara
Sila vote sebagai tanda memberi semangat kepada author🥺
YOU ARE READING
MR. LOVELY EX-CRUSH(COMPLETE ✅)
RomansaIni first story saya, Author masih baru belajar kalau ada yangg salah atau typo tu sorry ye ataupun korg blh dm untuk author betulkan Emy seorang perempuan yang suka akan seseorang lelaki nakal di sekolah yang bernama zafriel .Emy selalu di ganggu...