Khabar Gembira
Beberapa minggu selepas hari sekolah, kehidupan Emy dan Zaf kembali berjalan dengan lancar. Namun, dalam hati Emy, dia merasakan ada sesuatu yang berbeza. Dia sering merasa keletihan dan mual, tetapi dia menafikannya. Mungkin kerana terlalu banyak bekerja dan menjaga Aira.
Suatu pagi, Emy bangun awal seperti biasa. Dia memandang cermin dan menyedari wajahnya kelihatan pucat. “Mungkin aku perlukan lebih banyak rehat,” bisiknya pada diri sendiri. Namun, sebelum pergi ke dapur untuk menyediakan sarapan, dia teringat akan satu perkara penting.
“Abang!” Emy memanggil suaminya yang masih tidur di bilik. “Bangun abang, kita perlu pergi ke klinik. Emy rasa macam ada yang tidak kena.”
Zaf yang baru terjaga menguap besar. “Kenapa sayang? Ada apa-apa yang perlu dibimbangkan?” tanya Zaf dengan penuh rasa ingin tahu.
“Emy rasa mungkin… mungkin Emy mengandung,” jawab Emy dengan suara perlahan, tetapi penuh harapan.
Zaf terdiam seketika, kemudian tersenyum lebar. “Jika itu benar, ia adalah berita yang sangat gembira! Jom kita pergi ke klinik sekarang juga!”
Setelah bersiap, mereka berdua bergegas ke klinik terdekat. Sepanjang perjalanan, Zaf sentiasa menggenggam tangan Emy. “Sayang, tidak kira apa pun keputusan hari ini, kita akan menghadapi bersama. Saya sentiasa ada untuk sayang,” katanya memberi semangat.
Sesampainya di klinik, mereka mendaftar dan menunggu dengan penuh debaran. Emy merasakan jantungnya berdegup kencang. Dalam fikirannya, pelbagai kemungkinan melintas. Zaf mengelus belakang tangan Emy, memberikan ketenangan.
Akhirnya, nama Emy dipanggil. Mereka memasuki bilik pemeriksaan. Doktor yang mesra itu menyambut mereka dengan senyuman. “Selamat datang, Emy. Apa yang boleh saya bantu hari ini?”
“Doktor, saya rasa saya mungkin mengandung,” jawab Emy, sedikit gugup.
Doktor mengangguk. “Baiklah, kita akan lakukan ujian untuk memastikan. Sila tunggu sebentar.”
Emy dan Zaf menunggu dengan penuh harapan. Dalam hatinya, Emy berdoa agar semua ini benar. Beberapa minit kemudian, doktor kembali dengan senyuman.
“Emy, saya gembira untuk memberitahu bahawa puan sedang mengandung!” kata doktor dengan penuh keceriaan.
“Betulkah?” Emy terkejut dan air mata kegembiraan mengalir di pipinya. Zaf memeluk Emy dengan erat.
“Ya!puan dijadualkan untuk melahirkan dalam kira-kira sembilan bulan lagi. Tahniah!” doktor menambah.
Aira yang menunggu di luar pintu tidak sabar untuk masuk. “Ibu! Ibu! Dapat hadiah apa?” tanyanya sambil melompat-lompat.
“Sayang, kita dapat khabar gembira. Ibu mengandung!” Zaf mengumumkan dengan ceria.
“Wah! Aira akan jadi kakak!” teriak Aira dengan penuh kegembiraan. Dia berlari ke arah Emy dan memeluknya. “Ibu, Aira sayang sangat ibu!”
Emy menangis bahagia. “Ibu sayang Aira juga! Kamu akan jadi kakak yang hebat.”
Setelah keluar dari klinik, mereka semua berasa sangat gembira. Zaf merancang untuk mengadakan majlis kecil untuk meraikan khabar gembira ini. “Kita harus memberitahu keluarga dan rakan-rakan! Ini adalah berita yang sangat menggembirakan!” katanya.
“Ya! Kita patut raikan bersama mereka,” Emy setuju, hatinya berbunga-bunga.
Malam itu, mereka mengundang keluarga terdekat untuk makan malam. Emy dan Zaf sibuk menyiapkan makanan, sementara Aira membantu dengan semangat. Dia sangat teruja untuk menjadi kakak.
Ketika semua orang tiba, suasana menjadi meriah dengan gelak tawa dan keceriaan. Setelah semua orang selesai makan, Zaf berdiri dan meminta perhatian.
“Terima kasih kerana datang. Kami ada khabar gembira yang ingin dikongsi,” Zaf memulakan dengan penuh gembira. Semua mata tertumpu padanya.
“Emy sedang mengandung anak kedua kami!” katanya dengan suara yang kuat. Suasana menjadi sunyi seketika sebelum semua orang bersorak dan mengucapkan tahniah.
“Wah! Tahniah!” kedengaran suara sanak saudara yang bersorak gembira.
Aira melompat kegembiraan. “Aira akan jadi kakak! Aira akan jaga adik!”
Semua orang memberi semangat kepada Aira. Emy merasakan kasih sayang dan sokongan dari keluarga dan sahabat-sahabatnya, dan hatinya penuh dengan rasa syukur. Mereka berkongsi cerita dan merancang untuk menyambut kelahiran bayi itu.
Malam itu diakhiri dengan penuh kebahagiaan, di mana Emy dan Zaf merasa lebih dekat daripada sebelumnya. Mereka tahu perjalanan mereka sebagai keluarga akan lebih bermakna dengan kehadiran si kecil yang baru.
Ketika Emy berbaring di katil pada malam itu, dia tersenyum memikirkan masa depan. “Zaf, kita akan menjadi ibu bapa kepada dua anak. Ini adalah kehidupan yang indah,” kata Emy, menggenggam tangan Zaf.
“Ya, sayang. Kita akan melalui semua ini bersama. Saya tidak sabar untuk melihat wajah anak kita,” jawab Zaf penuh kasih sayang.
Dengan perasaan bahagia dan harapan yang tinggi, mereka berdua tertidur, bersedia untuk menghadapi apa sahaja yang akan datang dengan penuh cinta dan sokongan.
YOU ARE READING
MR. LOVELY EX-CRUSH(COMPLETE ✅)
RomanceIni first story saya, Author masih baru belajar kalau ada yangg salah atau typo tu sorry ye ataupun korg blh dm untuk author betulkan Emy seorang perempuan yang suka akan seseorang lelaki nakal di sekolah yang bernama zafriel .Emy selalu di ganggu...