Tepat pukul 7 am Emy sampai ke sekolah.Matanya melilau mencari kelibat dua sahabatnya tetapi malangnya batang hidung pun belum nampak lagi.
"Mana Aisyah dengan Aqilah ni takkan tak datang lagi kot"bebelnya dalam hati
Aisyah dan Aqilah mendekati Emy dari belakang tanpa pengetahuan Emy.Mereka berdua mengejutkan Emy dengan menepuk belakang leher Emy.
Oii"Jerit Aisyah"
"Eh mak kau"Emy melatah disebabkan terkejut.
"HAHAHAHAHA"ketawa Aisyah dan Aqilah serentak.
"Astaghfirullah kau orang ni terkejut aku .kau orang berdua ni tak pandai nak beri salam ke?"
"Sorry Emy tapi ni bukan idea aku tapi ni idea Aisyah.Aku cuma ikut je."kata Aqilah
"Ehh kau ni cakap aku pulak.Aku bagi idea je tapi kau yang setuju nak buat juga kan."kata Aisyah yang tak puas hati dengan Aqilah.
"Dah dahlah jom masuk kelas kalau kau orang berdua gaduh sampai bila-bila pun tak habis"kata Emy kerana ingin meleraikan pergaduhan mulut dua Sahabatnya itu.
Semasa kami sedang berjalan menuju ke arah kelas tetapi langkah kami terhenti setelah melihat dua orang lelaki di depan pintu kelas.siapa lagi kalau bukan zafriel Irfan dengan kawan baiknya Adam.
"Eh Zaf Adam boleh tak ke tepi sikit .kita orang nak masuk kelas ni"kata Aisyah.
"Kau orang berdua boleh masuk(sambil jari telunjuknya menunjuk Aisya dan Aqilah)Tapi kau Emy tolong aku pergi kantin belikan aku air sebab tiba-tiba rasa tekak aku ni dahaga"
"kau pergilah beli sendiri atau tak pun suruh lah Adam ni yang pergi beli.Kenapa nak suruh Emy pula.kau ni kan asyik suruh Emy buat itu ini,kau ingat dia orang suruhan kau ke?"
"Dah lah stop gaduh.Aisyah Aqilah kau orang masuk kelas dulu.aku nak pergi kantin beli air jap untuk Zaf."
"Tapi Emy...."
Belum habis Aisyah menghabiskan ayatnya Emy sudah potong terlebih dahulu."Takpe aku oky ja Kalau lambat aku pergi nanti cikgu masuk kelas pulak .baik aku pergi dulu"kata Emy dengan nada datar
"Good girl"Zaf memberikan senyum sinis nya kepada Emy
Emy terus mengatur langkah ke kantin.Takut kalau lambat nanti tak pasal- pasal kena denda dengan cikgu.
Sila vote sebagai tanda memberi semangat kepada author🥺
YOU ARE READING
MR. LOVELY EX-CRUSH(COMPLETE ✅)
RomanceIni first story saya, Author masih baru belajar kalau ada yangg salah atau typo tu sorry ye ataupun korg blh dm untuk author betulkan Emy seorang perempuan yang suka akan seseorang lelaki nakal di sekolah yang bernama zafriel .Emy selalu di ganggu...