Seperti biasa Emy menyiapkan sarapan pagi pada hari ini. Semasa mereka sekeluarga sedang menikmati sarapan dengan suasana yang sunyi sepi.Abah tiba-tiba bersuara yang memecahkan kesunyian mereka semenjak dari tadi.
"Kamu berdua tak nak duduk rumah sendiri ke". soal Abah serius
"Sebenarnya Irfan tengah plan lah bah tak tahu nak beli bila tapi dah suruh kharil yang carikan beberapa untuk Irfan pilih".
"Abah dah belikan rumah dah untuk kamu berdua tapi tu lah tak tahu kamu berdua suka ke tak rumah tu".
"Biar betul bah, buat susah-susah je"
"Takde susah pun memang abah dah pasang niat dulu kalau Irfan kahwin abah nak nak hadiahkan rumah tu".Emy hanya diam mendengar perbualan aEmy hanya diamntara suami dan bapa mertua nya itu.
"Emy ok ke kalau abah yang pilihkan rumah untuk kamu berdua". soal Dato zarif setelah melihat Emy yang hanya diam mendengar perbualan mereka dari tadi.
"Emy ok je bah".
"Bagus lah kalau Emy cakap macam tu".
"Apa yang rancak sangat sembang ni"suara umi yang datang dari dapur
"Takde abang cuma bagi tahu Irfan dengan Emy tentang rumah yang abang beli tu".
"Jadi Irfan dengan Emy nak pindah bila".soal umi
"Kita orang perlu bincang dulu nanti".balas Zaf
........
"Sayang nak pergi kerja dengan abang sekali ke?".
"Takpe lah abang, nanti Emy susahkan abang je.Emy boleh naik grab".
"Mana ada susah pun.Sayang kan isteri abang,lagi pula tempat kerja kita sama kan.Mulai hari ni sayang pergi kerja dengan abang tak nak tengok sayang naik grab tu dah ok"
"Tapi ab...".Belum sempat Emy habiskan ayatnya sudah dipotong oleh Zaf."Takde tapi-tapi abang cuma nak sayang dengar cakap abang,abang ni kan suami sayang".
"Ye,Emy akan dengar cakap abang". balas Emy pasrah.
"Macam tu lah..Good girl my sweetheart".
.....
Dalam kereta
"Abang rasa balik kerja petang nanti nak terus pindah rumah abah belikan untuk kita tu tapi Kalau sayang penat takpe lah kita pindah esok je".
"Takpe Emy ok je.Nanti balik kerja Emy akan kemaskan barang-barang kita".
"Tak perlu lah sayang sebab sebelum kita keluar tadi abang dah minta tolong bik yanti kemaskan barang sayang.Kalau barang abang takpe sebab abang dah siap kemas semalam".
"Bila masa pulak Abang kemas ni.Emy tak tahu pun".
"Sebenarnya abang dah plan nak pindah hari ni tu yang abang kemas siap-siap tu.lagipun barang abang bukan banyak sangat pun lain lah kalau sayang punya barang banyak betul".
"Aih abang ni sempat kan perli Emy.perempuan memang lah banyak barang, abang mana tahu"
"Dah sayang jangan lah muncung macam tu.Abang gurau je ok.please jangan marah".
"Hm..ye".
"Aik macam marah lagi je tu.Sorrylah sayang".
"Ya emy maafkan abang".
Maaf author lambat update lately ni busy sikit..
Sila vote sebagai tanda memberi semangat kepada author🥺
YOU ARE READING
MR. LOVELY EX-CRUSH(COMPLETE ✅)
RomanceIni first story saya, Author masih baru belajar kalau ada yangg salah atau typo tu sorry ye ataupun korg blh dm untuk author betulkan Emy seorang perempuan yang suka akan seseorang lelaki nakal di sekolah yang bernama zafriel .Emy selalu di ganggu...