Setelah selesai majlis Emy mengikuti Zaf balik ke rumah umi nya.Emy terlihat seorang wanita sedang sibuk mengemas di dapur lalu Zaf memanggil nya untuk datang ke arah mereka.
"Bik ni saya kenalkan isteri saya"
"Isteri Encik Zaf cantik banget..Nama nya siapa ya?" Pembantu rumah keluarga Zaf baru saja balik dari Indonesia setelah bercuti kerana perlu jaga anak nya yang sedang sakit.
"Makasih bik ..Nama saya Emy"
"Oh mbak Emy lancar banget ngomong bahasa Indonesia ya"
"Hehe biasa aja sih ini Karna kebanyakan nonton sinetron"
"Oh gitu ya"
"Emy jom abang nak tunjuk bilik kita"Zaf akhirnya bersuara setelah dari tadi hanya diam memerhati isteri dan pembantu rumah nya berbual.Emy hanya menuruti dia mengikuti langkah Zaf sehingga ah sampai di hadapan biliknya.
"Emy pergilah mandi dulu nanti nanti kita solat berjemaah"
"Ya"Emy mengangguk lalu dia mencapai tuala dalam beg nya dan terus berjalan menuju me bilik air.
Setelah selesai solat
berjemaah.Emy salam tangan Zaf yang membuatkan Zaf terkejut dengan tindakan isterinya itu."Saya selalu salam papa bila lepas solat berjemaah, sorry kalau buat awak tak selesa"
"Tak Emy abang ok ja, cuma agak terkejut sikit je"
"Hm"
"Emy Abang nak cakap something dengan Emy boleh ke"
"Awak nak cakap apa"
"Awak ingat lagi ke Zaman awak masih sekolah?"
"Entah lah ada yang ingat ada yang saya lupa"
Zaf menelan air liur nya sendiri sebelum meneruskan katanya."Abang ialah Zafriel Irfan orang yang sama pernah sakitkan hati Emy dulu.sebenarnya semenjak abang letak lipas mainan tu Abang menyesal sangat-sangat.Abang banyak buat salah dengan awak Emy padahal Emy tak pernah sekali pun cari pasal dengan abang time tu.Abang faham kalau lepas ni Emy benci abang tapi abang mohon sangat bagi lah abang peluang untuk abang buktikan yang abang dah berubah.
"Ya,saya tahu itu awak sejak saya bekerja di syarikat awak.Sebenarnya saya pun tak tahu yang suami pilihan papa saya itu ialah awak..saya terpaksa bekerja di situ pun sebab saya tahu yang sekarang ni susah nak cari kerja jadi saya teruskan saja bertahan di situ"Air mata Emy mula mengalir dengan sangat deras padahal dia sendiri pun tidak tahu Bagaimana perasaan nya sekarang ini.Dendam?Benci?Marah?sedih?semua itu memang bermain di di fikirannya sekarang.
"Emy please stop crying,I don't want you to
cry because of me anymore.You tear are too expensive for a stupid man like me..Emy Abang minta maaf sangat."Dengan mengatakan itu dengan sendirinya air mata lelaki itu jatuh ini sangat meyakinkan Emy yang Zaf sangat tulus dan ikhlas kali ini minta maaf.Tapi Emy masih mendiamkan diri kerana tidak tahu perlu beri jawapan apa."Emy"Panggil zaf dengan nada yang lembut
"Ya"Balas Emy singkat saja
"Abang dah mula sayangkan Emy tapi abang tak tahu sejak bila perasaan ni muncul tapi yang abang tahu abang tak nak Emy tinggalkan abang."Emy hanya mengangguk.
"Do you want to try?"
"Try what"
"Trying to get know each other you don't have to like me but you just have to open your heart for me"
"I will"
"Thanks sayang"
"What?Sayang?"
"Yes.you Don't like it?
"Emy ok je"Setelah mendengar itu Zaf hanya senyum melihat Emy.Dia tidak tahu bagaimana dia mengungkapkan perasaan nya saat ini tapi yang dia tahu dia sangat bahagia dengan Emy.
Sila vote sebagai tanda memberi semangat kepada author🥺
YOU ARE READING
MR. LOVELY EX-CRUSH(COMPLETE ✅)
RomanceIni first story saya, Author masih baru belajar kalau ada yangg salah atau typo tu sorry ye ataupun korg blh dm untuk author betulkan Emy seorang perempuan yang suka akan seseorang lelaki nakal di sekolah yang bernama zafriel .Emy selalu di ganggu...