بسم الله الرحمن الرحيم
فضلًا تجاهلوا الأخطاء الإملائية___
دلفت بهدوء والقت السلام وجلست امام هود التي كانت تلك مراتها الأولي التي تراه فيها لاحظت اختلاف ملامحه عن الاخر فالجالس امامها صاحب بشرة بيضاء وعيون تشبه لون السماء الصافيه ولون شعر يميل للحمره وذقن تحمل نفس لون الشعر أما الاخر الجالس امامها علي المكتب فاهي تعرف ملامحه منذ اول مرة رأته صاحب عيون بنيه فاتحه وشعر اسود يشبه عتمة طويل نسبيًا وذقن تحمل نفس لون الشعر قاطع تفكيرها حديث هارون الذي تحدث في صلب الموضوع
"طيب انسه ليلي دا هود أخويا وهو شريك هنا في الشركة وعنده شركة ادوية وحصل انه واجه مشكله في شركته دي وملقناش حد انسب من حضرتك وكمان نقطه بسيطه شركة أخويا انا ليا اسهم فيها فا عشان كدا انا طلبت من مكتب حضرتك المساعده"
تحدث بهدوء وجديه محاولًا تفادي النظر اليها"مفيش مشكله حضرتك أحب بس أعرف إيه هي المشكله إللي بتواجه أستاذ هود"
تحدثت ثم نظرت للجالس امامها"كل الحكايه إن في حد من شركة منافسة ليا غير بعض من الادوية في المخزن عندي والأدوية دي فيها مواد ضاره وغير مُسرح بتدولها للسوق وللأسف تم تبليغ الحكومة بالكلام دا واتقبض علي الرئيس التنفيذي للشركة وهو شريكي وإللي بيدير كل حاجه وحاليا الشركة واقفه ومفيش أي جديد في الموضوع"
أردف هود بضيق وهو يشرح أخر ما حدث له"طيب حضرتك كدا هتحتاج محامي نقض انا دوري بيختصر إني ادي استشارات للشركه إللي موكلاني أو امثلها وادافع عنها امام المحكمة فا لو حضرتك محتاج أي استشاره بخصوص القاضيه أنا معاكم"
نبست تشرح له دورها بختصار"طيب مش ممكن شركة هود تعملك توكيل وتمثليها في المحكمة؟"
سأل هارون بفضول"مفيش مشكله بس استاذ هود حضرتك لازم تساعدني بكل معلومة موجوده ولولا ان الادوية منزلتش السوق كان زمان الموضوع هيتحول لقضية جنائية فا ياريت اي معلومة تعرفها تقولنا عليها وكمان هنحتاج نقابل الرئيس التنفيذي عشان نفهم ازي تم تبديل الادوية السليمه بالأدوية الفاسدة"
نبست تشرح لهم باقي الإجراءات التي يحتجونها
وبعدما انتهوا من الحديث انصرفت ليلي وبقي هود مع شقيقه يتحدثان"اقولك حاجه تصدمك"
نبس هارون بأبتسامة"قول يا حبيبي أنت طول عمرك مبتعملش حاجه غير إنك تصدمنا"
تحدث هود يرتشف من كوب القهوة الخاص به
أنت تقرأ
في عتمةِ الضوءِ "قيد التصحيح"
Любовные романы"يقولون تُبْ عن ذِكْرِ لَيْلى وحُبِّها وما خَلْدِي عَنْ حُبِّ لَيْلَى بِتائِبِ" قلَّ لِلطَّبِيب إِذَا جاء يُسْعفنَا لََا تُهدَر الوقْتَ لَيْس اَلجُرح بِالْبَدن إِنَّ اللَّيالي قد قَالَت وقد صَدقَت أنَّ الجرَّاح جَرَّاح الرُّوح لََا الجسد Start : 25/...