DEWAN besar itu mulai di penuhi dengan ramai tetamu yang telah di jemput. Malam itu, merupakan majlis persandingan pasangan suami isteri yang baru sahaja kahwin petang tadi. Ariana Syaa dan Raja Daniel Luke.
"Siap!" gadis bernama Farah itu tersenyum lebar apabila melihat karya seninya yang sudah siap. Makeup itu simple sahaja. Tidak terlalu tebal. Tidak terlalu nipis. Nampak seperti, Natural makeup. Ariana Syaa hanya senyum nipis. Dia menilik wajah bersihnya yang sudah di hiasi dengan makeup. Ariana kemudian memandang Farah.
Farah merupakan bekas sahabatnya di sekolah menengahnya dahulu. Dan ya, tak sangka pulak Farah menjadi tukang soleknya di majlis persandingannya nanti.
"Far, kau masih single ke?" soal Ariana. Kalau dilihat Farah ini baik-baik, nampak seperti orang di lamun cinta. Farah yang mendengar itu sengih.
"Tiadalah..." katanya malu-malu. Tangannya ralit mengemas makeup yang baru sahaja di gunakan tadi."Heleh. Tak nak ngaku." Ariana buat-buat mencebik. Farah hanya menggelengkan sahaja kepalanya.
"Mana kembar kau?" soal Farah hairan. Dia baru perasan yang kembar Ariana tiada di situ. Selalunya mereka melekat sahaja 24 jam. Ariana yang mendengar itu tersenyum kelat.
"Entahlah. Aku tak tahu dia kat mana. Tiba-tiba hilang dari rumah. Aku jadi risau..." katanya perlahan.Farah yang mendengar itu sedikit sebanyak simpati dengan sahabatnya.
"Mungkin dia tak sedia lah tu. Yelah, korang kan dua-dua single dulu. Enjoy je." katanya.
"Dah, jangan sedih-sedih. Kau menangis aku lempang kau. Penat-penat aku makeup kan kau ni eh." bebelnya. Mood makcik-makcik Farah masih tak berubah.Ariana tertawa kecil. Hatinya yang baru di serbu rasa sedih tadi mula beransur hilang. Dalam diam, dia berharap adik dia segera balik ke rumah.
MALAM ITU, Efrina sedang sibuk membetulkan tali leher milik suaminya. Tengku Aadyan pulak, tidak puas memandang wajah kosong isterinya. Walaupun tiada reaksi, namun masih hot!
Tema majlis perkahwinan tersebut ialah white butterfly dan sudah semestinya ini idea Ariana Syaa. Ya, putih adalah warna kegemarannya. Dan Raja Daniel Luke, demi isteri kesayangan dia hanya bersetuju dengan gadis itu.
"Wifey... Why you look so hot?" soal Tengku Aadyan perlahan. Terjongket sebelah kening Efrina ke atas mendengar soalan suaminya.
"Well, hubby. I always look hot in your eyes." kata Efrina selamba. Senyuman senget terbit pada bibirnya sebelum mencium sekilas bibir merah delima milik suaminya. Tengku Aadyan buat-buat terkejut. Tangannya perlahan-lahan naik menyentuh dadanya.Blushing kononya.
Efrina tertawa kecil. Suaminya nampak comel. Dia kemudian memusingkan tubuhnya menghadap cermin. Satu dress yang sedikit seksi dan berwarna krim tersarung pada tubuhnya. Rambut perang miliknya di biarkan jatuh bebas.
Tangannya bergerak menolak sedikit rambutnya kebelakang.Tengku Aadyan yang melihat itu terus memeluk pinggang ramping isterinya. Satu kucupan di berikan pada leher dan bahu isterinya. Dagunya kemudian di rehatkan di situ.
"Ah... My eyes cannot stop to looking at my beautiful wife. You so gorgeous Wifey." bisiknya perlahan pada telinga isterinya. Efrina tertawa kecil lagi. Tangannya menepuk perlahan tangan kekar milik suaminya yang berada di pinggangnya."You too Hubby. Look handsome and hot." Tengku Aadyan yang mendengar itu tersengih. Malu bila isterinya memuji dirinya. Pelukan pada pinggang isterinya semakin di eratkan.
"Ini lah jadinya bila Mama dan Papa asyik berkepit aje. Sampai ke sudah kita takkan dapat pergi majlis Umi dan Abah!" bebelan dari seorang budak lelaki comel itu menarik perhatian mereka berdua. Efrina dan Tengku Aadyan serentak memandang ke arah Aadrian yang sedang memandang mereka sambil memeluk tubuh.
"Bila nak habis adegan puji memuji ni Mama, papa?" soal Aadrian.
YOU ARE READING
HIS MAFIA WIFE. (OG)
Teen FictionEfrina Adleya. Gadis yang berambut perang dan memiliki mata yang unik seperti ibunya. Hazel. Gadis ini merupakan seorang ketua mafia. Dia juga amat di kenali oleh semua orang, dan sesiapa sahaja yang mencari masalah dengannya akan dibunuh. Gadis yan...