18: Şeytan Tohumu

8 0 0
                                    


Regal bir süre sessizce başını eğdi.

Ne istiyordu?

Zaten en başta karargaha neden gelmişti ki?

Hiçbir yere hareket edemiyor. Bir yandan Gümüş Engereğin zehri, adamları, diğer yandan Katedralin deneylerinin verdiği hasar ve Anhelm.

Çıkmaz sokaktaydı.

Ama zehir bedeninden kalksaydı bile? Güçsüzdü. Hiçbir şey yapamazdı.

Ve yönsüzdü de.

İstediği şey neydi?

Bir yol.

İçini dışarı vuracak, ömrünü adadığı bu yanılsamanın ne olduğunu bulabilecek bir yol. Çünkü artık bir serap uğruna yürümek istemiyordu.

"Hakikat" demek istedi.
Bir duraksadıktan sonra dedi.

"Bilgi istiyorum"

O bile tam olarak ne istediğini bilmiyordu.

"Başlangıç..nerede? Hayır başlangıç değil..merkez..."

Merkez?

"Hayat ağacı?" Kız duraksadıktan sonra çocuğa tüm ciddiyetiyle baktı.

"Şaman olmak istiyorsun"

Emin bir şekilde dedikten sonra sustu.

"Bu sadece bir efsane-"

"Öyle değil"
Regal sözünü kesti.

[Bilgenin Gözü] yeteneği ona sadece kısıtlı bilgiler sağlasa bile. Bu yeteneği kullanarak kıza baktığında, kalbini saran bir sarmaşık silsilesi görüyordu.

"Hayat Ağacı"
Bu imge birden aklında canlandı.

Yaşamın merkezi.

"Söyle bana Ymir." Kıza ismiyle hitap etti. Kız ismini söylememesine rağmen. [Bilgenin Gözü] ona kabaca bilgi veriyordu.

Ymir irkildi.

Sonunda pes etti.

"Hayat Ağacı.."
Kız yutkundu ve sonra sustu.

"Başka bir boyut. Başka bir evren. Gitmen gereken asıl yer"

Bir süre sessiz kalarak önündeki kıza baktı.
"Bana ölmemi söylüyorsun?"

Dünya ağacı, dünyadaki ilk insanın evidir. Bütün ağaçların atası ve en yaşlı ağaç. Gövdesi dünyada, dalları gökte ve kökleri yer altında olan ağaç üç evreni birbirine bağlayan bir köprüyü andırır.

Ortada olan gövdesi, bulunduğumuz dünyaya, yani Araf'ı simgeler.

Göğe çıktıkça tabir edilen cennete ve aşağıya indikçe cehennemin katlarına inileceği söylenilen bir efsanedir. Elbette ağaçla iletişime geçebilecek kimseler özellikle şamanlardır.

Ve şaman olmanın ilk şartı: ölü olmaktır.

"..."

Derin nefes aldı. Ne isterse istesin yapamaz.

Gümüş Engereğin zehirleri hala damarlarındaydı ve o katolik kilisesi tarafından hala takip ediliyordu ve ölene kadar peşini bırakmayacak gibi görünüyorlardı.

Duraksadı.

"Ölene kadar"

Mırıldandı.

Eline baktı. Ete ve kemiğine. Yeni girdiği vücut. Uzun zamandır ölü olan ve hareket edip, çürümemek için ruh özüyle beslediği bir kabuktan ibaretti. Düzgün bir doktor muayene etseydi şayet. Nefes alışının bile sadece refleks olduğunu, içindeki o ciğerlerin uzun zamandır hareketsiz durduğunu anlardı.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Apr 15 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Hiçliğin Hükümdarlığı: Sıfırın TanımsızlığıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin