لم اقصد حبها ❤

119 2 0
                                    

الفصل الرابع والعشرين .......

وصل امجد الى فيلا الاسكندريه الذي يمكث فيها من فتره من وقت ما اختتطف اسيل وكان إسماعيل يقف مساندا له وهو يمشي حتى لا يتعثر من الدوار الذي يشعر به......بعد لحظات لاحظ إسماعيل استغراب امجد وهو ينظر الى المكان حوله بإندهاش ......

إسماعيل بإستغراب : مالك يا ميجو في ايه ....

امجد بصرامه: ايه ميجو دي يا إسماعيل ما تتظبط ......

إسماعيل متذكرا ان امجد ليس كما في السابق : اسف بس مالك انا حاسس انك محتار هو في حاجه ....

امجد بإستغراب: اه في طبعا احنا جينا اسكندريه امتى .....

إسماعيل بإبتسامه : احنا جينا من يومين وعشان الحدثه في حاجات كدا انت نسيتها .....

امجد بلامبالا: طيب طيب انا طالع ارتاح شويه عشان حاسس اني دايخ .....

إسماعيل بهدوء: طيب تصبح على خير .....

صعد امجد الدرج بخطوات ثابته وهو غير مبالي ولم يكلف خاطره بالرد على إسماعيل حتى ولكن لم يهتم إسماعيل عن من تتحدثون عن امجد الزناتي تلك هي شخصيته الحقيقيه لا يستطيع تغيرها .....

إسماعيل ملتفتا لاسيل : بصي احنا لازم نتصرف لازم نخلي امجد يفتكر كل حاجه حصلت من كام اسبوع .....

اسيل بتفكر : طيب ما احنا نروح نحاول نفكره بكل حاجه وهو اكيد هيفتكر ....

إسماعيل بتحذير : اوعي يا اسيل الدكتور حذرني وقال ان الموضوع خطر جدا لان كدا احتمال كبير يحصله ضغط على الذاكره وكدا بقا هيحصله فقدان ذاكره كامل .....

اسيل بخوف : لا خلاص مش هتكلم معاه تاني عن اي حاجه حصلت من فتره .....

إسماعيل مذكراً اسيل : يبقا انتي الممرضه بتاعت امجد وانتي مضطره تفضلي هنا عشان هو عايز رعايه ......

اسيل بشجاعة: متخافش انا فاكره كل دا وانا خليت الممرضه تعلمني كل حاجه امجد ممكن يحتاجها.....

إسماعيل بتوتر : مكنتش عايز امشي واسيبك بس انا مضطر بجد في شغل كتير في الشركه من مسؤاليه امجد بس طبعا انتي شيفاه حالته لازم اقفل الشغل دا كله انهارده يلا مع السلامه .....

في الجهة الاخرى من المنزل تقف جيسي بمنتهى سعادتها اللامتناهية واخيرا نسى امجد تلك الفتاه حقا هي سعيده سوف تسطيع ان ترجع علاقتها بأمجد كما كانت في السابق وسوف تسطتيع الاستيلاء على كل ثروته ...

جيسي متحدثه في الهاتف بسعاده : ولله العظيم زي ما بقولك هو نسي كل حاجه وهي لما حاولت تفكره بيها شتمها وقالها انتي اكيد واحده من الي بيرموا نفسهم عليا في الشركه ....

وليد بسعاده : انا مش مصدق نفسي اخيرا ... ليكمل بتحذير : جيسي اوعي تنسي الباقي عليكي عايز ورق الشركه والقصر وكل دا يتمضي في نفس اليوم اللي هتسهروا في خليه يشرب كتير عشان ميفتكرش اي حاجه ....

لم اقصد حبها ❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن