الفصل التاسع والعشرين.......
انتهت اسيل من تحضير حقيبتها الخاصه ونزلت لامجد ...كان امجد يجلس على الكرسي يفكر كيف سوف ينتهي من موضوع جيسي حتى لمح اسيل تنزل من على الدرج حامله حقيبه السفر الخاصه بها ....
امجد منادياً بصوت عالي : اسيل سيبي شنطتك وانزلي هنا بسرعه .....
اسيل نازله الدرج عند امجد : نعم انا خلاص حضرت كل اللي انت قولت عليه وخدت الشامبوهات والسيرام و...
امجد بهدوء: طيب ثواني ه...
اسيل برد سريع : لا ثواني انا مخدتش sun block بتاعي هطلع اجيبه ....
امجد ممسكا بأسيل بسرعه : اهدي يا اسيل ايه كل دا هو احنا طالعين مصيف ....
اسيل: لا بس.....
امجد بإبتسامه ضحكه : مفيش بس انتي هتطلعي تنامي دلوقتي وانا هنده البواب ياخد الشنطه على فوق لحد الصبح ولسه هقلك هنعمل ايه ومتخافيش احنا راجعين خدي حاجات بسيطه بس خليها في الشنطه الكبيره دي يلا تصبحي على خير ....
صعدت اسيل الى غرفتها واسغرقت في نوما عميق حتى سمعت اصوات عاليه تأتي من الاسفل لامجد واحد ما اخر وانتبهت انه صوت جيسي ولاكن هناك صوت اخر لا تعرف من صاحبه ارتدت ملابس اخرى غير ملابس النوم ونزلت الى الاسفل....
امجد بصوت عالي: يعني ايه يا جيسي ...
جيسي وهي تضع يدها على كتف وليد : يعني يا بيبي كل املاكك وشركاتك حتى البيت دا بإسم حبيبي وليد اتفضل بقا خد السنيوره بتاعتك اللي اسمها اسيل واطلعوا برا ....
اسيل بصدمه: ايه يعني ايه يا امجد اللي هي بتقوله دا صح انتي اكيد مش انسانه انتي حيوانه ....
جيسي بغضب : من دي اللي حيوانه يا وس اه اه اه ....
انتهت كلامات جيسي عندما صفعها امجد عى وجهها حتى اوقعها ارضاً.....
امجد موجها كلامه لاسيل : اسيل اطلعى لمي هدومك وتعالي ....
انتبهت اسيل ان امجد قد طلب منها نفس هذا الطلب ليله امس ففهمت ان امجد يخطط لشيً ما لذا صعدت اسيل الى غرفتها بدون مجادله مع امجد .... نزلت اسيل من الدرج حامله حقيبتها ....
وليد بنبرة واثقه : اه صح سيب العربيه هنا عشان هي بقت بتاعتي خلاص ....
لم تتحمل اسيل كلام هذا التافه وضحكاته الشامته ذهبت اسيل ناحيه وليد وضربته كفا جعله يهوى بوجهه للخلف ...امسك امجد اسيل من يدها واضعا ايها خلف ظهره حتى يحميها من رده فعل وليد ....
وليد وهو يحق دقنه بإنفعال : هعديهالك المره دي عشان انتي متجيش حاجه جنبي عشان ازعل نفسي عليكي ...
امجد بصوت غاضب حاول التمسك به : انا هطلع الم لبسي واخد اسيل معايا .....
امسك امجد اسيل من يدها واتجه نحو غرفته .... وصل امجد الى غرفهته واجلسها اسيل على احدى الكراسي واخذ حقيبه السفر الخاصه به ووضع فيها قميصاً واحدا و بدله واغلق الحقيبه ....
أنت تقرأ
لم اقصد حبها ❤
Romanceالمقدمه....... امجد بطل القصه:امجد نقيب بالشرطة يعيش بمفرده بعد أن ترك أبويه لديه شعر اسود كثيف عينيه من اللون البندقي المأله اللون البني يمتلك جسد رياضي ذو عضلات ضخمه لانه دائماً ما يلعب الرياضه ليفني عن همه عريض المنكبيين طويل القامه آسيل بطله ال...