لم اقصد حبها ❤

173 3 0
                                    

الفصل الثامن والعشرين...............

كان امجد يجلس في المكان الذي طالما تعود ان يسهر فيه هو وجيسي على تمام الساعه ٨:٥٣ دقيقه منتظرا جيسي فهو يجب ان يغلق صفحتها الى الابد ....دقائق حتى لمح أمجد جيسي تدخل من الباب من بعيد مرتديه فستان قصير يصل لما قبل الركبه من اللون الاحمر القاني ذو حمالات رفيعة  حتى قام من مكانه مستقبلا لها ......

جيسي محتضنه امجد : ازيك يا ميجو وحشتني موت .......

امجد بإبتسامه جانبيه وضيق : اممم وانتي كمان وحشتيني اوي بس .....

جيسي مقاطعا له : مفيش بس انهارده ليا انا بس .......

امجد مبررا لها : ايوه بس ......

جيس وهي تضع يدها على فم امجد : ميجو قولنا مفيش بس ....لتكمل وهي تنادي على الساعي: مصطفى هتلنا ازازتين هنا لو سمحت ........

فهم امجد ان جيسي لن تتركه الليله إلا عندما يشرب معها فقرر وضع خطه حتى يظل بكامل قواه العقليه ليستطيع ان يخبرها بما هو يجلس لأجله الان .....

امجد بهدوء: انا هقوم الحمام .....

جيسي وهي تتمايل على انغام الموسيقى: اوكي يا ميجو بس متتأخرش عليا ......

دلف امجد الى الباب الخلفي للمواظفين واستدعى مصطفى ( الساعي الذي يقف على البار ) ......

امجد ممدا يده بمبلغ من المال له : بص يا مصطفى انا مش عايز اشرب انهارده فا الازازتين اللي الانسه جيسي طلبتهم منك هيبقى فيهم واحده مش حقيقيه وهتتدهاني تمام ......

مصطفى ناظرا للمبلغ الذي في يده : تمام يا باشا اي خدمه تانيه ......

أمجد بإبتسامه: لا خلاص روح انت .....

خرج امجد عند جيسي وجلس امامها واخد كلاهما يتبادلان الوان الحديث حتى جاء النادل ووضع زجاجاتان من الخمر امامهما على الترتيب فاخذ امجد الزجاجه التي وضعت امامه حتى لا تأخذها جيسي قبله ........بعد فتره من الشرب كانت جيسي قد اخذت منبهات حتى لا تقع تحت تأثير الخمر وامجد اخذ وضعيه  الغائب عن الوعي بسبب الخمر واستغرب من وضع جيسي ....

جيسي بدلال: بقولك ايه يا ميجو ......

امجد وهو يحاول تمثيل وضعيه الغائب عن الوعي: انا اللي كنت محتاج اقولك على حاجه ......

جيسي وهي تخرج اوراق من حقيبتها : الاول ممكن تمضيلي على دول يا ميجو عشان هما تبع الشغل ....

امجد بإستغراب  : هنا يا جيسي ......

جيسي بتوتر: اه اصل هما مهمين اوي .....لتكمل وهي تقترب من شفتيه : عشان خاطري يا ميجو ....

امجد بشك : حاضر بس ممكن تجيبيلي تيليفوني من جاكت البدله عشان سبته برا على الشماعه قبل ما ادخل ......

جيسي بفرحه مسرعه : حاضر يا ميجو ......

ذهبت جيسي الى المكان الذي يترك فيه اغلب الرجال بدلاتهم قبل دخولهم ليكونوا على راحتهم لتجد جاكت بدله امجد من وسط كل تلك الجواكت ......بينما في الجهة الاخرى كان امجد قد اخذه الفضول ليعرف ما في الورق لانه من الغريب ان تطلب جيسي هذا الطلب وفي هذا الوقت ......كان امجد يقرا تلك الاوراق التي تنص على بيع كل ما يخصه من شركات ومنازل وقصور وقرى سياحيه الى وليد .....كان امجد يقرا تلك الاوراق بذهول وغضب عارم فا ليست هي تلك جيسي التي عرفها يوما ما كانت حالته وهو يقرا تلك الاوراق كان يضغط على يديه حتى ابيضت مفاصل يديه ووجه كان بالون الاحمر ....جاءت جيسي من الخارج وهي تخبر امجد انها لم تجد هاتفه في الجاكت .....

امجد بهدوء: خلاص انا افتكرت ان التلفون كان معايا اصلا .....ليكمل بنعاس : انا مضيتلك على الورق انا هروح بقا عشان انا نعسان جدا ....

جيسي بضحك : وانا كمان جعانه نوم يلا باي ....

خرجت جيسي من night club وهي تشعر بفرح شديد وهي تعلم انها قد استولت على كل ما في يد امجد ....بنما على الناحيه الاخرى كان امجد يجلس وهو حزين غير مصدق انها هي جيسي صديقته من ١٠ سنوات هل هذا كل ما كانت تخطط له ....وصل امجد الى الفيلا وهو غاضب واخذ ركناً في الحائط واخذ يضرب فيه بكل قوه واندلع صوت الضربات في المكان بينما اسيل كانت في الطابق العلوي على وشك النوم ولاكن سمعت صوت الضربات يعلو مره تلو الاخرى ....

اسيل بخضه : لا حول ولا قوة الا بالله ايه الي بيحصل دا ايه الصوت دا في ايه ....

نزلت اسيل السلالم مسرعه نحو الصوت حتى لمحت امجد ويديه تزرف الدماء على الحائط وهو مازال يضرب الحائط غير مبالي بالأضرار التي حلت عليه .....

اسيل وهي تجري نحوه بصدمه : امجد انت اتجننت ايه اللي انت بتعمله دا ....لتكمل واضعه يدها على الحائط : امجددد.....

امجد بصوت عالى وهو على وشك ضرب الحائط  : نعم عايزه ايه اتفضلي من قدامي .... ليكمل وهو ينظر لها بغضب : اتفضلي لمي لبسك عشان هنمشي من هنا فورا ...

اسيل بصدمه : ليه هو احنا هنروح فين يعني هترجعني بيتي تاني .....

امجد بصوت عالي غاضب: بقولك اسمعي الكلام من غير ما تتعبيني معاكي سامعه ولا لا ....ليكمل بصراخ : يلاااا

انطلقت اسيل من امام امجد هلى وجه السرعه وهي مرتعده حتى وقعت ارضا من على الدرج ....

اسيل بصوت عالي : اه ه ه ه رجلي اه ....

لمحت اسيل امجد يقترب منها فحاولت النهوض لاكن فشلت ..

امجد جاسيا بركبتيه امام اسيل : انا اسف بس انا متعصب شويه اعملي اللي قولتلك عليه من غير ما تناقشيني ....

اسيل بصوت خافت : حاضر انا اسفه .....

قامت اسيل من امام امجد متجه صوب غرقتها لتنفذ ما طلبه منها ...بينما امجد كان ينوي انهاء موضوع جيسي للابد ولاكن بالهدوء ....

(اتمنى البارت لو عجبكم تقولولي لان بجد محدش بيكتب كومنت وانا كدا حاسه ان الروايه مش عجباكم )

لم اقصد حبها ❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن