الفصل السادس والعشرون ..........
كانت اسيل تقف في غرفه امجد وهي ترتب السرير لامجد حتى يستطيع النوم لانه حست انه متعب وامجد كان يقف مستندا على باب الغرفه وهي يراقبها بفرح وسعاده وهو لا يصدق انه قد عادت له ذاكرته ماذا كان سيفعل بدونها حقاً ........
اسيل ملتفته له قاطعه شروده : انا خلصت تقدر تنام وانا هطلع عشان تقدر تنام براحتك ....
امجد بخبث : لا ونبي اسنديني لحد السرير عشان انا تعبان اوي ....
اسيل بلطف ممسكه به : لا عادي ولا يهمك ....
اسندت اسيل امجد حتى السرير حتى وصلت للسرير وانزلت اسيل امجد للسرير وهبت بالنزول ولكن اوقفها صوت امجد الذي كان ينادي عليها بصوت مزيف اشبه للتاعب ....
امجد بتمثيل للتعب : كح كح كح اسيل ممكن تعمليلي لمون بالجنزبيل وزودي السكر ....
اسيل بإستغراب: لمون بالجنزبيل ....لتكمل في نفسها : هو فاقد الذاكره ولا عنده احتقان في الزور ....
امجد بصوت هادئ : بتقولي حاجه يا انسه اسيل ....
اسيل بسرعه : لا لا ابدا انا بس كنت بقول ٥ دقائق وهيكون عندك ....
نزلت اسيل الى الدور الارضي من الفيلا ودخلت المطبخ وحضرت ذالك المشروب الغريب الذي طلبه امجد من دون تفكير وانهت التحضير ثم صعدت السلم الى غرفه امجد وطرقت الباب بخفه والقت نظره صغيره لترى امجد يمسك الهاتف ويضحك ولاكن حينما رأها تغير شكله بالكامل .....
امجد مخبأ الهاتف تحت الغطاء : كح كح كح كح انتي جيتي كويس انا كنت محتاج اللمون بالقرنفل اوي ....
اسيل بإستغراب : قرنفل انت مش قولت زنجبيل ولا انا اللي غلطانه ....
امجد بتوتر : يوه بقا ايوه قولت جنزبيل خلاص هاتيه بقا وانزلي ولا اقولك استني هقولك حاجه بعد ما اشرب ...
اسيل ممده يدها بالكوب : طب ما تقول دلوقتي قبل ما تشرب ...
امجد بهدوء: لا هشرب الاول ....
اسيل بإستسلام وهي تجهل ما هي غايته من انتظارها له : براحتك انا واقفه اهو اول ما تخلص قولي ......
كان امجد يشرب الليمون وهو ينوي تعذيبها الليله فهو لن تنتهي طلباته ابدا الا عند ارهاقها لتعليمها درسا لن تنساه لتعرف انه ليس من السهل التعامل مع امجد الزناتي.... انهي امجد شرب اللمون وامد يده لأسيل بالكوب .....
اسيل ممسكه بالكوب : اممم نعم كنت عايز ايه ....
امجد بخبث: لا انزلي ودي الكوبايه مكنتش عايز حاجه .....
اسيل بغيظ : مكنتش عايزه ايه امال خلتني استنى ليه بقى ان شاء الله ....
امجد واضعا يده خلف رأسه ومستندا على السرير : مزاجي وخلاص مبقتش عايز حاجه...ليكمل وهو يدثر نفسه بالغطاء : يلا تصبحي على خير و قبل ما تنزلي هتلاقي ورقه وقلم على التسريحه اكتبي رقمك عشان لو عوزت حاجه ارن عليكي ....
أنت تقرأ
لم اقصد حبها ❤
Romanceالمقدمه....... امجد بطل القصه:امجد نقيب بالشرطة يعيش بمفرده بعد أن ترك أبويه لديه شعر اسود كثيف عينيه من اللون البندقي المأله اللون البني يمتلك جسد رياضي ذو عضلات ضخمه لانه دائماً ما يلعب الرياضه ليفني عن همه عريض المنكبيين طويل القامه آسيل بطله ال...