𝓑𝓪𝓫 15♥︎

19 7 0
                                    

𝑫𝑨𝒀 9

           𝗣𝗶𝗻𝘁𝘂 𝗿𝘂𝗺𝗮𝗵 𝗱𝗶 𝗵𝗲𝗺𝗽𝗮𝘀 𝗸𝘂𝗮𝘁 , kaki mengorak langkah ke arah ruang tamu rumah . Di tanganya terdapat senaskah surah khabar dan surat khabar itu di hempaskan ke atas meja di ruang tamu .

“ Apa benda ni papa ?! ” soal Iefan . Tidak hiraukan mamanya yang baru turun dari tingkat atas .

Tuan Bahrun yang sedang membuat kerja itu terkejut dengan anaknya . Dia melihat akbar itu lalu memandang anak lelakinya 𝙄𝙚𝙛𝙖𝙣 𝘽𝙧𝙞𝙖𝙣 .

“ Kenapa ? ”

Iefan menghampiri si ayah dengan dada berombak kencang.

“ I'm asking you papa , what is this ?! . Iefan baru balik dari kerja tiba-tiba nampak muka adik terpampar dekat surat khabar . Adik hilang pa ? kenapa tak cakap dengan Iefan ?! WHY ??!! ” bentaknya kuat . Hilang sabar dia bercakap dengan papanya .

Tuan Bahrun dengan malasnya dia bangun dari duduk lalu bersemuka dengan anaknya Iefan. Tatapan kosongnya membuat hati Brian sakit .

“ Papa tak nak ganggu kamu buat kerja . Nanti terganggu habis semua kerja dekat office tu tak di buat. Biarkan saja . Biar polis uruskan , kamu buat kerja kamu ” jawapan dari mulut Tuan Bahrun sangat pedih sehingga menghiris hatinya .

Terkaku Iefan Tatkala papanya berkata begitu seolah-olah Bella bukan anaknya .

Tuan Bahrun ingin melangkah pergi untuk naik ke bilik . Banyak kerja perlu di selesaikan . Tapi langkahnya terhenti seketika.

“ Sampai hati papa cakap macam tu dekat adik . Cara papa cakap macam adik tu bukan anak papa . She's your daughter papa ! . Berani papa cakap ‘ biar polis uruskan ’
sedangkan dia anak papa ! darah daging papa ! . At least papa kita cari cara nak selamatkan dia . Tak akan nak tunggu sampai dia sendiri di selamatkan baru kita nak  terhegeh-hegeh pergi dekat dia ?! ”

Tuan Bahrun pandang isterinya Puan Ilani. Puan Ilani sudah lelah dengan perangai suaminya yang lebihkan masa dengan bekerja berbanding keluarga. Tidak lupa juga anak perempuannya 𝘽𝙖𝙩𝙧𝙞𝙨𝙮𝙖 𝙄𝙧𝙞𝙨 di sebelah.

“ Papa banyak kerja Iefan please faham papa sama . Kerja dekat office tu bertimbun-timbun tak settle lagi . Jangan tambah masalah dekat papa ” dingin . Tidak pernah sekali Tuan Bahrun berbicara baik atau lembut dekat anak-anaknya , mahupun dengan si isteri.

Iefan ketap gigi . Kemarahan sudah kemuncak tapi di tahan sehabis mungkin kerana memikirkan bahawa orang di hadapanya sekarang adalah ayahnya .

“ Kalau papa boleh anggap yang Bella tu tak penting pun untuk papa , Iefan pun boleh anggap yang company papa tu tak penting pun untuk Iefan . Sebab itu company papa bukan Iefan . Iefan cuma nak adik Iefan balik ! ”

Iefan angkat kaki pergi meninggalkan mereka . Malas hendak bahas panjang lebar dengan papanya itu . Buat sakit hati sahaja .

Tuan Bahrun mengepal penumbuk . Dada berombak kencang selepas mendengar kata-kata dari anaknya tadi . Di sebabkan satu masalah habis dia kena tanggung . Ahhh ! benci !! .












              𝗠𝗮𝗹𝗮𝗺 berlalu dengan pantas . Dari kejadian semalam lagi Bella masih tidak bercakap dengan Rykal. Rykal faham yang Bella sedih tentang keluarganya. Tapi sekurang-kurangnya bercakaplah dengan dia . Takodd wehh ! dah la bosan siot ! .

30 𝖣𝖺𝗒𝗌 𝖶𝗂𝗍𝗁 𝖫𝗈𝗏𝖾𝗋 [ 𝐎𝐆 ]Where stories live. Discover now