𝐷𝐴𝑌 22
SMK DELIMA PUTRI
" Eh Hani , siap tak lagi homework semalam?"
" Belum kenapa ? "
Fiqah sekadar geleng kepala .
" Tak lah aku saja tanya . Kalau kau tak siap samalah aku pun tak siap lagi "
mendengar itu Hani membuat muka menyampah . Ada yang makan kasut sekolah ni kang .
Tiba-tiba mereka berdua diterjah dengan begitu kuat dari belakang . Terhinjut bahu kedua mereka . Toleh belakang , ternyata Alya di belakang mereka .
" Kau asal weh ?! Tak reti bagi salam ? " marah Hani . Sempat dia memukuk lengan kiri Alya
Alya tidak endahkan Hani malah dia merenung kedua rakan baiknya .
" Weh ...korang tahu tak diorang dah buat siasatan dan diorang mungkin akan jumpa Bella dengan Rykal . Macam mana ni mesti bila diorang dah selamat mesti si Bella tu akan sebut nama kita " Kata Alya gelisah .
Dia dari bilik guru selepas menghantar buku-buku kerja kelasnya dan secara tak sengaja terdengar perbualan cikgu Saleha dan cikgu Farhan.
Wajah Fiqah dan Hani sudakhbertukar cuak . Dalam hati berharap sangat yang Bella dan Rykal tidak dijumpai .
" Ehh mung... mungkin.. diorang akan jumpa ..ma...mayat ke haa " kata Fiqah cuba untuk sedapkan hati , namun sia-sia kerana mereka masih juga berasa gelisah .
" Ehhh mulut tu jaga sikit Fiqah ! " marah Hani
" Apa ? Betul kan ? Dah nak dekat sebulan dah diorang hilang tak akan boleh selamat punya aku yakin mesti mayat je diorang jumpa " terang Fiqah dengan yakin walhal di dalam hati dia berasa gusar .
" Ahh apa-apa je lah yang aku tahu , aku tak salah " Hani angkat kedua belah tangan tanda dia tidak terlibat .
Tajam anak mata milik Fiqah memandang seraut wajah rakannya .
" Eh kau kata apa ? Kau tak tahu apa-apa ? Hello kau jangan nak lari pulak eh . Kau ada dengan kami so kau pun TERLIBAT faham ? "
" Eh hello ! Yes memang aku ada masa tu , tapi kau lupa ka ? Yang tolak si Bella tu kau dengan Alya bukan aku . Aku cuma tengok saja "
Belum sempat tangan Fiqah mahu naik untuk menampar muka Hani , Alya terlebih dahulu menahan . Takut-takut orang lain dengar apa yang sedang mereka bahaskan sekarang .
" Sudah ! Cukup . Nak bertengkar bukan dekat sini . Kalau orang lain dengar habis kita " kata Alya dengan nada yang cuba di pelankan .
Terhenti terus perbuatan Fiqah sebentar tadi . Mencerlung tajam dia memandang Hani yang sambil bermain dengan rambutnya . Langsung tak rasa diri dia juga turut bersalah .
* macam biasa lah ada typo maafkan saya 🙏🏻
YOU ARE READING
30 𝖣𝖺𝗒𝗌 𝖶𝗂𝗍𝗁 𝖫𝗈𝗏𝖾𝗋 [ 𝐎𝐆 ]
Losowe𝑹𝒚𝒌𝒂𝒍 𝑨𝒅𝒚𝒂𝒏 > 𝑩𝒖𝒏𝒈𝒂 𝑰𝒔𝒂𝒃𝒆𝒍𝒍𝒂🦋 --------------------------------------------------------------- Apabila nasib kedua mereka tidak baik , mereka tersesat di sebuah gunung sewaktu mereka mahu berangkat pulang dari perkhema...