Hoofdstuk 2: Dag 1

9 0 0
                                    

"Zal ik chips op tafel zetten?" Vraagt Daisy terwijl ze het zoveelste citroen kaarsje aan steekt. "Ja is goed, lekker." zeg ik terwijl ik een mug dood sla. "Maat ik word gek van die muggen!" zegt Daisy chagrijnig terwijl ze de chips op tafel zet.  "Hahaha, ja ik ook." Zeg ik lachend. "Pof!" horen we opeens. "Fuck, geen, stroom meer." zegt Daisy terwijl ze op haar telefoon het nummer van de receptie in toetst. Ze heeft nog niet eens op bellen gedrukt als er opeens een vervormde stem klinkt bij ons huisje. "Wtf is dit!" roep ik terwijl ik mezelf iets kleiner maak. "Vera!" zegt de stem "Je zult boeten voor de fouten die je bent begaan, dit is pas het begin. Deze vakantie is waarschijnlijk je laatste. Je gaat het niet leuk hebben." De stem stopt Angstig kijk ik naar Daisy, dan gaat het verder. "Daisy, ben jij wel een goede vriendin, iemand waar Vera echt op kan rekenen? Of houd jij misschien een groot geheim verborgen?" Ook Daisy kijkt bang. "Pof!" "Hey de stroom is terug!" zegt Daisy gemaakt vrolijk. Ik knik afwezig. Mijn lichaam trilt nog van de angst. "Hey Veertje, gaat het een beetje?" vraagt Daisy vervolgens bezorgd. Ik knik "ja prima. Ik ga naar bed, oke?" zeg ik  terwijl ik voorzichtig naar mijn kamer loop. Eenmaal in bed breek ik. Maat wat was ik bang!

The truth with being in the rat race, is that even if you win, you're still a rat.

Horror VakantieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu