Hoofdstuk 18: Dag 10.1

5 0 0
                                    

Ik schrik wakker van een harde bonk op mijn deur. Blijkbaar ben ik toch in slaap gevallen. Ik kijk op mijn telefoon hoe laat het is, "02:16" staat er op het scherm. Nog 11 uur en 44 minuten tot Jess ons komt redden. Ik probeer de paniek die in mij opkomt te kalmeren met de gedachte aan Jess. Weer wordt er hard op mijn deur geboekt. Ik houd mijn adem in en luister naar alle geluidjes. Op mijn telefoon zie ik dat ik nog maar 10% batterij heb. Vlug app ik Jess dat ze moet opschieten en dat mijn batterij bijna leeg is. Mijn lader ligt in de keuken, dus die kan ik nu niet bij. Ook Daisy app ik dat mijn batterij bijna leeg is. Ik krijg meteen reactie van haar. "Vera het spijt me dat ik je heb meegenomen. Het is mijn schuld. Bedankt voor je vriendschap ondanks mijn leugens. I love you Veertje!" Vlug veeg ik de tranen van mijn gezicht, alsof ze die zou kunnen zien. "Welke leugens?" app ik terug. "Daisy ik wil antwoorden!" "Ik zal alles uitleggen!" Stuurt ze terug. Terwijl Daisy aan het typen is krijg ik een berichtje van Jess. "Vera houd vol, we komen er zo snel mogelijk aan!" Ik wil nog iets terug sturen, maar op dat moment valt mijn telefoon uit. Ik zucht, nu weet ik nog niet wat Daisy hiermee te maken heeft. Uitgeput van alles sluit ik mijn ogen. Opeens wordt er hard op mijn deur gebonkt. Ik schrik, hoelang zou ik geslapen hebben. Ik wil op mijn telefoon kijken hoe laat het is, maar als die niet aan gaat bedenk ik me dat die leeg is. Weer wordt er agressief op mijn deur gebonkt. Ik houd mijn adem in. "Vera doe die deur open!" wordt er vanaf de andere kant van de deur geroepen. Paniek over spoelt me waardoor ik niet goed meer kan nadenken. Wat moet ik doen? Weer wordt er hard op de deur geboekt, het lijkt wel alsof Teddy de deur in wilt trappen. Vlug ga ik achter in de kamer zitten, gewoon voor de zekerheid. Ik hoor voetstappen weg lopen van mijn deur. Net als ik denk dat Teddy het heeft opgegeven, vliegt mijn deur met een harde klap open. "Hallo Vera! Heb je me gemist?" zegt Teddy terwijl ze me met een brede grijns aan kijkt.

Ik hen je precies waar ik je wil hebben! Nog even en ik ben van jullie allebei af.

Horror VakantieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu