Hoofdstuk 17: Dag 9.6

5 0 0
                                    

Ik leg mijn boek opzij, ik probeer mezelf af te leiden met lezen, maar het werkt niet. Ik heb zoveel honger, maar ik durf mijn kamer niet uit. Straks komt Teddy terug. Ik begin te ijsberen, er moet een manier zijn om Teddy te slim af te zijn, maar wat? Teddy moet mij gestalkt hebben, hoe kan ze anders zoveel over mij weten? Ik denk terug aan voor de vakantie, heb ik iets van de stalking gemerkt? Ik kan me niks herinneringen. Terwijl ik aan het ijsberen ben hoor ik Daisy steeds harder kreunen. Zou Teddy terug zijn, of heeft Daisy gewoon veel pijn? Zo stil als ik kan luister ik naar de geluiden in ons huisje. Naast Daisy hoor ik niks, opgelucht haal ik weer adem. Als ik opeens de schuifdeur open hoor gaan. Zou dat Teddy of Bram zijn? Ik voel mijn hart in mijn keel kloppen. Ik houd mijn adem in en luister naar de voetstappen in ons huisje. "AAHH!" schreeuwt Daisy opeens. "Teddy niet doen!" Voorzichtig ga ik op mijn bed zitten. Met een klap wordt de schuifdeur van ons huisje dicht geslagen. Voorzichtig schuif ik mijn bed bij de deur vandaan. Ik sluip naar de kamer van Daisy. Als ij binnen kom zie ik dat alles onder het bloed ligt. "Wat heeft ze met je gedaan?" vraag ik zacht. Daisy zegt niks. "Ik ben stom geweest Vera. Echt heel stom, sorry." zegt ze opeens. Haar stem is zacht en kraakt. Daisy is heel erg gewond. "Vera, ga terug naar je kamer voordat Teddy terug komt. Ik smeek het, zorg dat ze je niet te pakken krijgt." zegt Daisy angstig. "Wat gebeurt er allemaal?" vraag ik zacht. "Ik leg het nog wel uit. Zorg voor hulp!" zacht Daisy terwijl ze me uit de kamer probeert te duwen. Half in paniek ren ik terug naar mijn kamer. Voor ik de deur op slot draai werp ik een blik naar buiten. Ik zie Teddy aan komen en vlug trek ik mijn deur dicht. Mijn hart klopt in mijn keel als ik het bed terug voor de deur heb geschoven. Nu ik weet dat Teddy niet binnen kan komen durf ik na te denken over wat Daisy heeft gezegd. Ze is stom geweest, maar wat heeft ze dan gedaan? Ik luister naar de voetstappen in ons huisje. Ze klinken onrustig, alsof Teddy niet weet wat ze moet doen.

Vera, doe die deur open! Jou tijd is geweest! De hell zal stoppen, je mag niet overleven.

Horror VakantieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu