Ik word wakker van de vogels die vrolijk aan het fluiten zijn. Als ik op mijn telefoon kijk zie ik dat ik 3 gemiste oproepen heb van Jess, en 1 van een onbekend nummer. Als eerste bel ik het onbekende nummer terug. De telefoon gaat 1x over, als er opeens opgenomen wordt. "Hey, met Bram. Wie is dit?" Klinkt het door mijn telefoon. "Hi Bram, met Vera. Jij had mij gebeld." zeg ik terwijl me af vraag wie Bram is en waarom hij mij gebeld heeft. Ik wacht maar hoor niks meer. Als ik op mijn telefoon kijk zie ik dat er opgehangen is. "Oke wtf!" zeg ik tegen mezelf. Dan bel ik Jess terug. "Hey meid, hoe is je vakantie?" hoor ik door de telefoon. Voorzichtig vertel ik haar wat er is gebeurt. Ik vertel haar over de eerste avond, over de stem van Molly bij het zwembad en bij het restaurant. Ik vertel haar over de gemaskerde man in Pizza, over mijn klapband, over de briefjes en over hoe Daisy nu doet. Na een korte stilte vraag ik haar "Ben ik echt te dramatisch? Wat moet ik nu doen?" Even blijft het stil, dan begint Jess te praten. "Jezus Veer, wat kut ik snap dat je bang bent, je wilt zeker graag naar huis?" Ik knik, maar bedenk dan dat Jess dat natuurlijk niet kan zien. Daarom zeg ik zacht "Ja..." terwijl ik het zeg breekt mijn stem en begin ik zacht te huilen. "Ik wil gewoon dat Daisy naar me luisterd en mij begrijpt, dat zou al zoveel scheelen." snik ik. "Ja ik snap dat dat erg vervelend is, helpt het als wij contact houden?" vraagt Jess. "Weet ik niet." zeg ik zacht. "Ik wil ook niet te ongezellig zijn." ik zucht. Altijd houd ik rekening met Daisy, ik ben zelfs voor haar hier in fucking Italië. Maar nu ik haar even nodig heb is ze te druk en zijn Jannes en Ralph belangrijker. "Ik moet nu ophangen, maar we appen oke?" zegt Jess vervolgens. Ik stem toe en hang op. Als ik mijn kamertje kom uit gelopen zit Daisy al in haar bikini aan tafel. "Wie had je aan de telefoon?" vraagt ze vervolgens. "Jess, ze vroeg hoe de vakantie was. Gaan we weer zwemmen?" zeg ik terwijl ik tegen over haar ga zitten. "Ja, het wordt 36°C vandaag. No way dat ik hier blijf hoor." zegt Daisy, ze is duidelijk geïriteerd door mijn vraag. Samen met Daisy loop ik naar het zwembad, als ik opeens weer denk aan die Bram die mij had gebeld. Waarom hing hij zomaar op? Hoe kwam hij aan mijn nummer? Moet ik hem ergens van kennen? "Ik heb met Teddy afgesproken, we zien elkaar bij het zwembad. Ze was in de buurt en het wordt tijd dat jij de waarheid over Molly weet." zegt Daisy opeens. Voor een halve minuut weet ik niks uit te brengen en kijk ik Daisy verbluft aan. Bij het zwembad zwaait er een blond meisje met volle krullen naar Daisy. Als we dichterbij komen zie ik dat ze fel blauwe ogen heeft die matchen met haar bikini. Ze is zo mooi ze zou zo model kunnen worden, ik snap wel waarom Molly een relatie had met haar. Teddy verteld me dat ze Molly leerde kennen via insta en dat ze toevallig bij elkaar in de buurt woonde. Na een maand vriendschap vroeg Teddy Molly verkering. Ook vertelde Teddy dat ze 19 jaar is. Een jaar ouder dan Molly dus, want die zou nu 18 zijn net als Daisy, Jess en ik. Zou ze daarom niks gezegd hebben? Ik weet het niet, maar dat maakt ook niks meer uit, want ze is er niet meer. Opeens hoor ik Daisy zeggen "Vertel Vera ook over Bram." Dit rukt me los uit mijn gedachten. "Wie is Bram?" vraag ik zo rustig mogelijk. Mijn hele lichaam trilt. Kent Teddy die jongen die mij vanochtend had gebeld? "Bram is mijn broertje van 16." zegt Teddy op rustige toon. "Hij heeft Molly vaak geholpen met haar laptop toen die veel kuren had." Ik lach. Dat weet ik nog wel, Molly haar laptop deed steeds gekke dingen, soms werden bestanden zomaar verwijderd en soms speelde hij muziek af terwijl hij gewoon uit stond. Ze vertelde inderdaad dat een broertje van een vriendin het had gefixt, wist ik veel dat dat Bram was. "Is dit toevallig het nummer van Bram?" vraag ik aan Teddy terwijl ik het onbekende nummer op mijn telefoon aan haar laat zien. "Ja wtf! Hoe kom jij daar aan?" vraagt ze geïriteerd. Ook Daisy kijkt mij verbaast aan. "Hij belde mij vanochtend, maar ik sliep nog. Toen ik hem terug belde en mezelf had voorgesteld had hij zonder iets te zeggen opgehangen." leg ik rustig uit. Teddy's gezicht verstrakt. "Ik moet gaan." zegt ze vervolgen en ze rent Het terein af. "Dat had je best even mogen vertellen tegen mij," zegt Daisy kwaat. Ik zucht "Sorry" zeg ik vervolgens. "Het is al goed. En nu gaan we zwemmen." zegt Daisy terwijl ze naar het water sprint.
Fucking kut zooi. Mijn zus is net helemaal lijp geworden op mij, logisch wel. Ik was zo dom Vera's nummer niet op te slaan. Straks heb ik ons hele plan verpest. We moeten dus opschieten. We komen jullie halen bitches!
JE LEEST
Horror Vakantie
Mystery / ThrillerWat als de vakantie waar je zo naar verlangde eindigt in een grote nachtmerrie? Dit overkwam Vera van 18 afgelopen zomer in Italië. Wat doe je als je zelfs je beste vriendin niet meer kan vertrouwen? Als je geen kant meer op kunt? Zou je blijven? Z...