• e p i s o d e - 8

406 17 47
                                    

Bu sırada babamın telefonu çaldı. Annem telefondaki yazıyı okuyunca kaskatı kesildi.

"Rızvan bu ne demek?"

-

Telefondaki Tarık yazısı herkesi şoka uğratdı. Babam ne diyeceğini bilmiyordu.

"Asiye, açıklaya bilirim."

"Neyi açıklayacaksun Rızvan he neyi."

Deyip annem telefonu götürdü. Açtıktan sonra hepimize susması için işaret etti.

"Alo, baba, nasılsın?"

Annem taş kesildi sanki.

"Alo, alo baba. Orda mısın?"

Tarık abimin yeniden seslenmesiyle annem kendine geldi.

"Ula eşek sıpası. Sen hele benum elime geç, bak ben ne yapayrum sana."

Dedikten sonra telefonu kapattı. Koltuğa oturup sakinleşmeye çalıştı. Babam yanına oturup, omzunu sıvazlamaya başladı:

"Halil İbrahim ona gerçekten bir şey yapmasın diye bunu yapmak mecburiyetindeydim."

"Bana söyleye bilirdun. Ben o çocuğun anasiyum. Tarık benum hassas noktam. Sürekli beni ondan vurdular. Zorla kendume geldum ben."

Annem ağlıyordu. Aylardır bunu ondan sakladığımız için pişman olmuştum. Gözyaşlarını silip konuşmaya başladı:

"Başka kim biliyordu?"

"Ben, Yavuz ve Leyla."

Benim ismimi duyar-duymaz terliğini fırlattı.

"Seni oyuncu seni, benden bunu saklamaya utanmadun mi?"

"Anne söz vermiştim. Kimseye söyleyemezdim."

"Seninle sonra konuşacağum. Hele şu olayı bana baştan anlatun."

"Hatırlıyor musun, Yavuzla ben sözlendiğimiz gün dışarı çıkmıştık. O gece eve geç dönmemizin sebebi aslında abimin yanına gitmiş olmamızdı."

-

Tarığın yayla evinde.

"Benim fikrim var. Bu Halil İbrahim beni bulmak için herkese haber saldı dedin değil mi?"

"Evet öyle dedim."

"Tamam o zaman ben öleceğim. O da benim peşimi bırakacak."

"Ne demek ben öleceğim Tarık. Bana vururken yanlışlıkla kendine mi denk getirdin?"

"Öyle değil oğlum, beni öldü göstereceksiniz."

"Abi saçmalama. Ben nasıl saklayacağım. Annem benim yalan söylediğimi hemen anlar."

"O senin oyunculuğuna kalmış güzel kardeşim benim."

Saçlarımı öpüp, içki getirmeye gitti.

"Bu ne saçmalıyor?"

"Bence gayet güzel saçmalıyor. Halil İbrahim böyle bir plan yaptığımızı anlamaz bile. Ahaliden birinin yaptığını düşünür."

"Iyi de, abim ortaya çıkarsa yine öldürmek istemez mi sanki? Ömrünün sonuna kadar ölü biri gibi mi yaşayacak?"

"Ben dirilene kadar siz bir yolunu bulup Yaseminin foyasını ortaya çıkaracaksınız."

Elindeki kadehlerden birini Yavuza verecekken ben alıp içtim.

"Ula alkolik prenses bir durda."

"Abime çekmişsem demek ki. Yaseminin foyası nasıl ortaya çıkacak?"

ZAAF •YavLey•Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin