SAVE ME | BAB 22

2 2 0
                                    

BUNGA ros merah berkembang mekar disekeliling taman mini milik Datin Rozy. Tersenyum senang Datin Rozy melihat hasil tanamannya hidup sihat.

Datin Rozy mencapai handphone diatas meja yang terletak berhampiran kolam ikan. Dia baru teringat untuk menghubungi Amsyar.

Hello Amsyar maaf ganggu awal pagi, busy ke?” Soal Datin Rozy mula duduk dikerusi.

“Tak ada la, saya dekat rumah lagi. Kenapa ye Datin?”

I nak booking siap-siap untuk wedding anak I ,  raya ketiga tahun depan. Tempat tu tak sure lagi dekat mana”

“Hmm…boleh, ada kosong. Untuk anak yang mana pulak?”

“Anak perempuan I, nikah sudah..majlis saja belum lagi. Susah nak atur sebab kerja jauh” Terang Datin Rozy.

“Ohh.. okey beres, nanti Datin update venue dekat saya bila dah ada ye” Pesan Amsyar mencatat dalam notebook miliknya.

“Okey InsyaAllah. Thank you Amsyar. I percaya dengan kerja you”

“Alhamdulillah..kalau saya busy nanti, partner saya Fatihah yang take over” ujar Amsyar menyemak note dalam kalendar peribadinya.

“Okey, no problem. I okey saja” Balas Datin Rozy tersenyum sebelum menamatkan panggilan.

Bunyi deruman enjin kereta memasuki perkarangan banglo mewah milik Dato’ Hasanal mengejutkan Datin Rozy yang sibuk mengambil gambar bunga miliknya .

“Assalamualaikum mummy.. wah, Cantiknya!” Ujar Aisha menyentuh bunga ros merah dihadapannya.

“Aip! Jangan pegang” Datin Rozy menampar lembut tangan Aisha.

“Kedekut” Balas Aisha merapatkan hidungnya dikelopak bunga. Aisha tersenyum dengan haruman yang dikeluarkan bunga ros merah itu. Haru hanya memerhati dengan senyuman.

“Adik, kenapa tak pergi check sakit kepala tu? Mummy risau la,berapa kali dah jadi” Soal Datin Rozy kembali duduk dikerusi.

Migraine ada ubat ke?”Soalan berbalas soalan.

Migraine tu kata adik, biar la Doktor yang sahkan dulu.. Haru, nasihatkan Aisha ni sikit” Bebel Datin Rozy.

“InsyaAllah mummy” Jawab Haru tersengih.

“Kalau suka bau bunga ros,tanam la dekat rumah” Ujar Datin Rozy melihat Aisha menghidu satu persatu bunga yang ada.

“Rumah my darling ni atas langit mummy, macam mana nak tanam?” Balas Aisha melangkah kearah Datin Rozy.

“Alahh.. atas langit ke atas tanah ke, boleh saja tanam dalam pasu. Janji pandai jaga la”

“Hmm..akan dipertimbangkan. Adik tak ada masa sangat kalau dah kerja, balik rumah untuk makan and rehat saja” Ujar Aisha mencari alasan.

“Ada sajalah alasan dia” Balas Datin Rozy menggeleng kepala. Aisha ketawa kecil.

“Dārin duduk kejap, saya buatkan kopi” Aisha berlalu pergi meninggalkan Haru bersama Datin Rozy.

“Mummy nak tanya ni” Soal Datin Rozy kelihatan serius.

“Tanya apa tu?”

“Aisha okey ke? Ada dia buat perangai tak betul dia tak?” Datin Rozy berpeluk tubuh, risau dengan anak perempuannya yang tidak pernah serius tidak kira dalam apa jua situasi.

“Ha? Perangai tak betul?” Suara Haru sedikit terkejut dengan pertanyaan ibu mentuanya.

“Aisha tu mummy tak pernah nampak dia serius kalau bercakap, sedih ke marah ke suka ke sama saja reaksi dia. Kadang-kadang boleh buat mummy naik angin” Jawab Datin Rozy dengan mata dipandang keatas seolah-olah geram.

× SAVE ME × [ Complete ]Where stories live. Discover now