SAVE ME : EPILOGUE

7 2 2
                                    

MEI, SETAHUN KEMUDIAN.

TING TONG!

TIT!
Daun pintu segera ditolak terbuka kedalam, Haru memberi ruang untuk Aisha masuk terlebih dahulu.

“Hi, Puan Aisha… jumpa lagi kita” Sambut Fatihah terus menghulurkan tangan untuk berjabat tangan.

Aisha menyambut tangan Fatihah. “Ya, betullah tu. Baru dapat balik sini”

It’s okey. Persiapan semua dah siap, tinggal test baju saja ni, kalau ada yang tak okey sempat lagi nak alter” Ujar Fatihah melangkah perlahan kearah meja kerjanya.

“Harap-harap tak perlu adjust la” Balas Aisha seraya tertawa.

Fatihah membawa mereka kebilik percubaan pakaian, kelihatan Amsyar sedang memegang sepasang gaun elegant A line jenis long sleeve berwarna putih yang berhiaskan lace dan labuci mewah.

“Wah, cantiknya!” Puji Aisha terpesona dengan rekaan baju untuknya. Haru tersenyum melihat reaksi Aisha yang sedang meletak kedua tapak tangan dipipinya.

“Takkan tengok saja, cuba la cepat” Ujar Amsyar mengangkat baju masuk disebalik tirai gergasi untuk pelanggan mencuba pakaian.

“Mr Haru, here your tuxedo. You can change it right now” Ujar Fatihah menghulur tuxedo hitam untuk Haru.

Tuxedo bertukar tangan.“ Thank you” Ucap Haru menunduk hormat sebelum berlalu disebalik tirai.

“Segak macam laki hang” Bisik Amsyar perlahan ditelinga Fatihah. Fatihah hanya ketawa mendengar omelan Amsyar.

Kelihatan Haru keluar terlebih dahulu sebelum menghulur tangannya untuk menyambut Aisha keluar.

“Wahhh, belum touch up pun dah berseri-seri ni” Puji Amsyar mengerdip matanya berkali-kali.

“Okey tak? Ada rasa tak selesa dekat mana-mana?” Soal Fatihah mendekati Aisha, dia dan Amsyar menilik rapi pakaian untuk mencari sebarang kecacatan.

“Okey, terletak elok dah. Dārin baju okey tak?” Soal Aisha memandang Haru.

“Okey, no problem” Jawab Haru mengangkat tangan menunjuk simbol okey.

“Alhamdulillah… lega, tak payah nak adjust dah” Ucap Amsyar mengurut dadanya.

“Kan dah double check ukuran hari tu masa aku holiday dekat sana” Balas Fatihah mengimbau kembali percutian bersama suaminya yang kebetulan diuruskan agensi Aisha.

“Ohh.. Betul jugak, lupa pulak aku” Amsyar tersengih.

“Kalau semua dah okey, kita akan jumpa balik sehari sebelum majlis nanti untuk rehearsal” Ujar Amsyar kepada Aisha dan Haru.

“Okey baik” Balas Aisha mengangguk dan kembali menukar pakaiannya.

******

Bunyi deruman enjin kereta memasuki perkarangan banglo Dato’ Hasanal. Kelihatan Datin Rozy menggendong cucu pertamanya ditaman bunga ros miliknya.

Aisha jalan beriringan bersama Haru menuju kearah Datin Rozy.

Keiko nama diberi, dipilih Mr Yamada yang membawa maksud  anak yang diberkati, cantik dan bertuah. Aisha terima dengan senang hati apabila melihat kemesraan Haru bersama Mr Yamada akhirnya kembali seperti suatu ketika dahulu.

“Hai, anak mama tolong tok mummy siram pokok bunga ye?” Ucap Aisha dihadapan wajah anak perempuannya. Tersengih Keiko menunjukkan gusinya apabila melihat Aisha dan Haru.

Haru segera menyambut Keiko dari tangan Datin Rozy apabila anaknya itu melonjak badan kearahnya.

“Amboi.. pantang nampak papa dia” Ujar Datin Rozy menarik geram pipi Keiko disusuli tawa Aisha dan Haru.

× SAVE ME × [ Complete ]Where stories live. Discover now