Saya sebenarnya tak nak update lagi sebab belum capai target tapi saya sendiri takleh sabar HAHAHAHAH saya kena juga bagi korang baca chapter ni cepat-cepat XD Jadi silalah tinggalkan komen banyak-banyak.
You know, the writers actully LOVE it bila readers komen cerita diorang ಥ‿ಥ saya suka baca komen korang sebab saya dapat tahu apa yang korang rasa pasal cerita ni and komen-komen nilah yang bagi saya semangat untuk terus menulis walaupun rasa insecure dengan cerita sendiri huhu
Anyways, enjoy the last Tasseif chapter!
.
"HAH, termenung apa tu!"
"Eh!"
Teguran tiba-tiba dari belakang itu mengejutkan Tas yang tengah mengelamun tentang cerita lama. Habis terbang baju yang dia nak masukkan dalam almari.
Terus dia berpusing ke belakang. Tengok je orang yang tengah galak ketawa tu, terus dia bercekak pinggang. Matanya dikecilkan.
"Happy nampak," perlinya.
Orang itu pula menyisakan tawa sebelum tarik sengih. "Marah ke?"
Tas diam tak jawab apa-apa. Tapi orang di depannya tu dipandang kecil besar kecil besar je.
Segaris senyuman manis terukir di bibir itu. Tas pula terus buat-buat pandang lain.
Nak pujuklah tu. Dia takkan mengalah! Warda Tasneem mesti berjiwa kental!
"Hey," panggil suara itu. Tas tak menyahut sebaliknya dia tengok dengan hujung mata.
Bila rasa je sepasang tangan naik menjalar mengelilingi pinggangnya, terus dia berpaling. "Ni apa sentuh-sentuh saya ni?"
Lengan kasar itu dicucuk-cucuk dengan jari telunjuk.
"Sayang..." Lembut dia memanggil.
Gulp.
"Sayang..." Makin meleret suara itu. Tas pula terus buat muka batu. Pura-pura tak terkesan.
"Tengoklah sini." Dagu runcing Tas dipegang lalu ditarik supaya memandangnya. Sepasang mata itu tajam menikam mata kecoklatan Tasneem.
"Abang minta maaf. Don't be mad."
Tas pula tahan senyum.
"Eleh, nak senyum tu senyum jelah."
Terus tak jadi nak senyum. Tas menjeling tajam orang itu lalu lengan yang masih memeluknya ditolak. Nak merajuk!
"Ala, ala, ala. Merajuk pula." Tas yang dah berpusing nak melarikan diri dipeluk dari belakang pula. Ketat-ketat tak nak bagi kesayangan dia lari.
"Abang minta maaf."
"Tak ikhlas," potong Tas laju. Sengaja nak mengada. Dia pun tak tahu dia boleh jadi mengada macam ni.
"Okey, kalau macam tu..."
"Kepada Warda Tasneem yang disayangi, sesungguhnya saya Seif Umayr minta maaf ya?" Seif tersenyum bersalah.
Diam.
"Abang gurau je. Janganlah marah lama-lama. Nanti Umaira pun marah ayah." Perut Tas yang membukit diusap sayang.
Tas pula mencebik. "Abanglah..."
Dah tahu sejak dia mengandung ni emosinya tak stabil, lagi nak diusik.
"Ya, salah abang. Abang minta maaf. Jom, rehat. Biar abang sambung simpan baju." Pelukan Seif lepaskan lalu Tas ditarik untuk duduk di katil. Lepas tu, dia kutip baju-baju yang terjatuh tadi dan dilipat semula.
YOU ARE READING
IZEVE: The Future of Us
RomanceTo. Readers, This is EVERISA special sequel for you! ♡ The adult life of Hawa, and the people who are the most important to her. What will happen after she finishes school? What will happen to Maya and the others? And the most important thing is...